آتش صد هکتار از مراتع کوه سیاه دشتی را سوزاند، بالگرد برای خاموش کردن آتش می آید

به گزارش مجله سرگرمی، آتش در ارتفاعات کوه سیاه شهرستان دشتی ادامه دارد و تا کنون حدود صد هکتار از مراتع این ارتفاعات سوخته است.

آتش صد هکتار از مراتع کوه سیاه دشتی را سوزاند، بالگرد برای خاموش کردن آتش می آید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفت وگو با از ، گفت: آتش سوزی عصر دیروز بر اثر صاعقه شروع شد و نیرو های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دشتی با وجود سخت گذر بودن منطقه حادثه کوشش کردند در کمترین زمان خود را به ناحیه حادثه برسانند.

غلامرضا منتظری اضافه نمود: با توجه به گسترش آتش از نیرو های منابع طبیعی دشتستان، تنگستان، دیر و کنگان هم خواستیم به یاری بیایند، البته نیرو های مردمی، هلال احمر و محیط زیست هم در کنار نیرو های منابع طبیعی در حال خاموش کردن آتش هستند.

وی ادامه داد: کوهستانی بودن محل حادثه امکان حضور خودرو برای خاموش کردن آتش را غیر ممکن نموده و نیرو ها با آتش کوب در حال اطفا هستند و توانسته اند با همین وسیله آتش را تاحدودی مهار نمایند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان نمود: طبق برآورد اولیه صد هکتار از مراتع ارتفاعات کوه سیاه در آتش سوخته است.

منتظری گفت: با کاهش سرعت وزش باد پیشروی آتش کند شده، اما آتش هنوز مهار نشده است.

وی یادآور شد: از صبح پیگیر حضور بالگرد آب پاش در منطقه هستیم که وزارت دفاع قول داده است بالگرد برای خاموش کردن آتش بیاید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر توضیح داد: با توجه به بارندگی های خوب زمستان، پوشش علوفه ای منطقه متراکم است و علاوه بر این گونه های جنگلی مانند بادام، بنه و گون هم در کوه سیاه وجود دارد.

منتظری گفت: ارتفاعات کوه سیاه در شرق شهرستان دشتی و در همسایگی شهرستان دشتی و استان فارس واقع شده است و محل حادثه در ارتفاع 1100 یا 1200 متری از سطح دریا واقع شده که در بهترین حالت پس از دو و نیم ساعت کوهنوردی می توان به منطقه رسید.

ک

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26620

به "آتش صد هکتار از مراتع کوه سیاه دشتی را سوزاند، بالگرد برای خاموش کردن آتش می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش صد هکتار از مراتع کوه سیاه دشتی را سوزاند، بالگرد برای خاموش کردن آتش می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید