آغاز مرمت تزئینات کاشیهای نمای جداره های بیرونی محوطه جهانی میدان امام

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان از آغاز مرمت تزئینات کاشیهای نمای جداره های بیروی محوطه ثبت جهانی میدان امام(ره) خبر داد.

آغاز مرمت تزئینات کاشیهای نمای جداره های بیرونی محوطه جهانی میدان امام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی این استان، امروز 22 آذر 97 با اعلام این مطلب افزود: در راستای استحکام بخشی و مرمت تزئینات کاشیهای لچکیهای بیرونی میدان امام اقدامات مرمتی در این راستا در دستور کار قرار گرفت و مرمت آن آغاز شد.

الله یاری شرح داد: درحال حاضر مرمت کاشیهای سر در ورودی خیابان سپه(سپاه) آغاز شده که برای مرمت و استحکام بخشی تزئینات کاشیها هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد شده است.

میدان امام(ره) اصفهان که از سوی سازمان جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است، به شکل مستطیل بزرگی با اندکی زاویه نسبت به خط قائم شمالی- جنوبی، با امتداد شمال غربی- جنوب شرقی احداث شده و طولی معادل 510 متر داشته و عرض آن 160متر است و با این حساب، فضای داخل میدان مساحتی معادل 16/8 هکتار را شامل می شود.

معماری خاص و منحصر به فرد میدان امام و چهار اثر زیبای آن که در چهار طرف میدان قرار گرفته است هر گردشگر و بازدید کننده ای را در این میدان شگفت زده می کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38971

به "آغاز مرمت تزئینات کاشیهای نمای جداره های بیرونی محوطه جهانی میدان امام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مرمت تزئینات کاشیهای نمای جداره های بیرونی محوطه جهانی میدان امام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید