آلژینات، فوکوییدان و پوشش خوراکی از جلبک های دریایی تولید می شود

به گزارش مجله سرگرمی، آلژینات، فوکوییدان و پوشش خوراکی به همت محققان دانشگاه خلیج فارس بوشهر از جلبک های دریایی تولید می شود.

آلژینات، فوکوییدان و پوشش خوراکی از جلبک های دریایی تولید می شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در سواحل استان بوشهر انبوهی از مایکروجلبک ها وجود دارند و توجه به این مسئله و تمرکز بر استفاده از ظرفیت های طبیعی دریا باعث تولید محصولاتی متنوع از جلبک در پژوهشکده خلیج فارس دانشگاه خلیج فارس بوشهر شده است.

محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این باره می گوید: یکی از محصولات حائز اهمیتی که از جلبک دریایی قهوه ای به دست آمده آلجینات است. آلجینات محصولی کاربردی است که در صنایع غذایی و دریایی به عنوان حمل کننده دارو می توان از آن استفاده کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر می افزاید: فوکوئیدانی که از این نوع جلبک دریایی استخراج می شود ترکیب قند پلی ساکارید است که به شدت فعال بوده و خواص آنتی باکتریال، آنتی ویریال و آنتی کنسری دارد و طی مطالعه ای که با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روی سلول های خونی داشتیم، خوشبختانه پاسخ مطلوبی برای مهار سلول های سرطانی از این طریق دریافت کردیم.

محمدی ادامه می دهد: علاوه بر این، با انجام فرآیند های علمی و پژوهشی روی این جلبک ها پیروز شدیم غذای فراسودمند برای میگو ها تولید کنیم. نمونه تولید شده غذای فراسودمند، آماده مصرف برای میگو ها است تا به عنوان کمک کننده مصرف شود و بیماری های آنان را مهار کند.

وی ابراز می کند: پوشش های خوراکی گرفته شده از این جلبک ها را می توان برای بازارپسندی محصولات مختلف نیز مورد استفاده قرار داد.

فاطمه زینعلی زادگان، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز در این باره می گوید: محصول بیوپلاستیک زیست تخریب پذیر بر پایه آلوژینات نیز از جلبک سارگوسوم بدست می آید که از سواحل خلیج فارس جمع آوری شده و کاربرد های آن برای افزایش کیفیت و ماندگاری محصولات است.

زینعلی زادگان می افزاید: از این محصول برای پوشش میوه جات و محصولات خوراکی و دانه های روغنی استفاده می شود و باعث افزایش کیفیت و ماندگاری این محصولات می شود.

این دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار می کند: دانش فنی این محصولات اکنون بدست آمده و آماده عملیاتی و تجاری سازی شدن است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59951

به "آلژینات، فوکوییدان و پوشش خوراکی از جلبک های دریایی تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلژینات، فوکوییدان و پوشش خوراکی از جلبک های دریایی تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید