اتاق خواب را چطور بچینیم تا خوابی راحت داشته باشیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، مهمترین نکته در طراحی دکوراسیون اتاق خواب قبل از زیبایی و جذابیت آن، ایجاد محیطی دنج و آرامبخش برای استراحت و خواب راحت در شب است. بنابراین ضروری است تا هنگام طراحی دکوراسیون و چیدمان مبلمان اتاق خواب مواردی را مد نظر بگیریم که میتواند به بهتر خوابیدن در این فضا یاری کند. در ادامه به مواردی اشاره می کنم که رعایت آن هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب برای داشتن خواب راحت و عمیق ضروری و تأثیرگذار خواهد بود.

اتاق خواب را چطور بچینیم تا خوابی راحت داشته باشیم؟

1.استفاده از پرده های مناسب

یک ترفند راحت و آسان برای تبدیل محیط اتاق به فضای دنج و کم نورتر که مناسب خواب و استراحت باشد استفاده از پرده و آفتاب گیر است. استفاده از پرده و آفتابگیرهای مناسب که براحتی باز و بسته شوند تا بتوان به وقت احتیاج از نور استفاده کرد، ایده کاربردی و راحتی هست که با کنترل ورود نور خواب بهتری داشته باشید.

2.از چراغ خواب های با نور سفید و گرم بهره ببرید

خوابیدن در یک اتاق کاملا تاریک حس خفگی و ترس به همراه داره و معمولا افراد برای غلبه بر این حس از چراغ خواب های با نور ملایم استفاده می نمایند. انتخاب نور ملایم مثل سفید آرامش ذهن را بیشتر می نماید در نتیجه خواب آرام تری را به همراه میاورد.

3.اتاق خواب دنج و آرام با انتخاب رنگهای تیره برای دیوار

انتخاب رنگ مناسب برای دیوارهای اتاق خواب تأثیر مهم و عجیبی روی کیفیت خواب دارد سایه های رنگی ملایم، خنثی و تیره احساس آرامش را در اتاق خواب بالا میبرد. همچنین کنتراست و تضاد رنگهای تیره در کنار سایر لوازم با رنگهای روشن دکور جذاب تری برای اتاق فراهم میکند.

4.تأثیر اتاق خواب مرتب بر خواب راحت

سروسامان دادن به لوازم اضافی اتاق خواب یا بعبارت دیگر جلوگیری از ایجاد ریخت و پاش یک راه چاره مؤثر برای داشتن اتاق خواب دنج، رویایی و مناسب است. وسایلی مثل میزکنار تخت، شلف و کشوهای جادار، جالباسی و اینگونه وسایل جای اضافی مناسبی برای مرتب سازی و قراردادن وسایل غیرضروری هستند.

5.طراحی دکور اتاق خواب با گل و گیاه

استفاده از گل و گیاهان گلدانی یا شاخه بریده در دکوراسیون نه تنها باعث زیباتر زیباتر شدن اتاق می گردد بلکه یک راه چاره مناسب و موقتی برای رنگ آمیزی فضای اتاق خواب هم هست. برای انتخاب گل و گیاه میتوانید از گلهایی که خاصیت تصفیه نمایندگی و آرامبخشی بیشتری دارند بهره ببرید تا محیط اتاق خواب کاملا دنج و آرامبخش بگردد.

6.از پارچه های با طرح شلوغ کمتر بهره ببرید

الگوهای شلوغ و رنگهای روشن ممکنه تأثیر معکوس و نامناسب روی خواب داشته باشند. بهتره تا ترکیبی از طرح و رنگهای ملایم را طوری انتخاب کنید تا با رعایت تناسب فضا بیش از حد شلوغ یا یکنواخت به نظر نرسد.

7.اهمیت تشک و بالش مناسب

ضخامت، جنس، لطافت و عطری که تشک و بالش دارند تأثیر زیادی در کیفیت خواب دارد بنابراین لازمه تا این موارد را برای خرید تشک و بالش مناسب رعایت کنیم. شاید چیزی بعنوان ضخامنت استاندارد برای تشک وجود نداشته باشه اما بهتر است آن را بر اساس ارتفاع تخت انتخاب کنیم.

8.طراحی فضای ثانویه در اتاق خواب

طراحی یک نشیمن کوچک در اتاق خواب علاوه بر جذابیت میتواند بعنوان یک محل دنج برای مطالعه و استراحت هم باشد که میتوان آن را در راستای دکور کلی اتاق طراحی و تزیین کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5051

به "اتاق خواب را چطور بچینیم تا خوابی راحت داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق خواب را چطور بچینیم تا خوابی راحت داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید