اجرای طرح حفاظت و نجات بخشی درختان و سامان دهی فضای سبز باغ فین

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان از اجرای طرح حفاظت و نجات بخشی درختان باغ فین و سامان دهی فضای سبز این باغ خبر داد.

اجرای طرح حفاظت و نجات بخشی درختان و سامان دهی فضای سبز باغ فین

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، مهران سرمدیان سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان امروز شنبه 26 آبان 97 با اعلام خبر گفت: شستشوی درختان با صابون ارگانیک پالیزین، کاشت درختان میوه، ترمیم و حفاظت از درختان کهنسال آسیب دیده، آزاد سازی طوقه درختان کهنسال از زیر فشار پیاده روها، تغذیه کلیه گونه های گیاهی از طریق محلول پاشی و استفاده در خاک با استفاده از کودهای شیمیایی و دامی، دفع آفات و بیماریها و علف های هرز، مهار درختان در معرض خطر، گلکاری فصلی، پلاک گذاری درختان باغ فین و عملیات طعمه گذاری موریانه از مهمترین اقدامات اجرا شده در طرح حفاظت و نجات بخشی درختان باغ فین و ساماندهی فضای سبز باغ فین در سال 97 با اعتباری بالغ بر 520 میلیون ریال از اعتبارات ملی انجام شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان خاطر نشان کرد: شستشوی درختان با صابون ارگانیک پالیزین با هدف کنترل آفات گیاهی، حفظ طراوت و شادابی فضای سبز، حذف ذرات آلاینده و گرد و خاک، بهبود وضعیت سبزینگی و شادابی درختان و همچنین افزایش طول عمر مفید آنها اجرا شده است.

سرمدیان همچنین گفت: چیدن میوه درختان سرو به منظور رشد بهتر و حداکثری برگ ها و ریشه ها، بالابردن مقاومت درختان نسبت به تنش ها و کاهش بار اضافه شاخه ها و کمک به حفظ تعادل و جلوگیری از شکسته شدن آنها از اقدامات زمان بر و مفیدی بود که امسال در برنامه کاری فضای سبز باغ قرار گرفت.

سرپرست مجموعه جهانی باغ تاریخی فین نیز در همین زمینه اعلام کرد: از جمله اقدامات اصولی و اساسی اجرا شده در طرح حفاظت و نجات بخشی درختان باغ فین امسال، آزادسازی طوقه درختان کهنسال از زیر فشار پیاده روها است.

او افزود: متاسفانه در سنوات گذشته مفروش کردن پیاده روهای باغ با استفاده از سنگ و سیمان همجوار با طوقه و تنه درختان کهنسال اجرا شده بود که محدودیت زیادی برای زندگی درختان کهنسال ایجادکرده است.

باغ تاریخی فین کاشان در مجاور چشمه سلیمانیه با مساحت 23 هزار و 700 مترمربع سال 1314 در فهرست آثار ملی کشور و در سال 1390 نیز به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو ثبت شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45534

به "اجرای طرح حفاظت و نجات بخشی درختان و سامان دهی فضای سبز باغ فین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح حفاظت و نجات بخشی درختان و سامان دهی فضای سبز باغ فین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید