اجرای پوشش منطقه باستانی شهریری مشگین شهر سال جاری عملیاتی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر گفت: اجرای پوشش منطقه باستانی شهریری مشگین شهر برای سال 97 برنامه ریزی شده است.

اجرای پوشش منطقه باستانی شهریری مشگین شهر سال جاری عملیاتی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی سرپرست اداره میراث فرهنگی مشکین شهر دیروز یکشنبه 31 تیر با اعلام این خبر توضیح داد: با توجه به اهمیت تاریخی این منطقه اقدامات گسترده برای ساماندهی آن انجام شده است.

او متذکر شد: از جمله اینکه پوشش مجموعه شهریری در آستانه تصویب نهایی در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که بعد از تصویب در امسال عملیات اجرایی آغاز شده و قبل از آغاز فصل بارش به اتمام می رسد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر ادامه داد: همچنین پایگاه ملی پژوهشی در این منطقه دایر شده و این هفته معرفی می گردد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر به اجرای سنگفرش در جهت دسترسی به این منطقه باستانی از روستای پیرازمیان اشاره و تاکید نمود: همزمان ساماندهی در محوطه انجام می گردد.

ایمانی ادامه داد: با توجه به احتیاج مبرم این منطقه باستانی به تخصیص اعتبار مناسب، از سال 97 اعتبارات از محل سازمان مرکزی تامین می گردد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر همچنین به مطالعه سنگ افراشته های این منطقه توسط استادان دانشگاه هنر تبریز اشاره و تاکید نمود: با همکاری اساتید دانشگاهی مرمت سنگ افراشته ها برنامه ریزی شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41506

به "اجرای پوشش منطقه باستانی شهریری مشگین شهر سال جاری عملیاتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پوشش منطقه باستانی شهریری مشگین شهر سال جاری عملیاتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید