احیای تالاب نئور در نوک پیکان برنامه ریزی هاست

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: احیای زیست بوم های آبی و تالابی در استان اردبیل به ویژه نئور در نوک پیکان توجهات و جذب اعتبارات واقع شده است.

احیای تالاب نئور در نوک پیکان برنامه ریزی هاست

به گزارش خبرنگاران، منطقه اردبیل، سعید شهند در سومین کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب نئور اردبیل اظهار کرد: در یک فرآیند چند ماهه با موضوع کارشناسان طرح های حفاظت از تالاب های کشور مسئولان استانی و جوامع محلی تدوین برنامه احیای دریاچه نئور و مدیریت جامع آن مدنظر قرار گرفته تا در یک بستر مناسب بتوانیم به احیا و حیات مجدد این دریاچه با تمام داشته ها و سرمایه ها کمک کنیم.

وی گفت: تالاب نئور که منطقه حفاظت شده است از جمله رویکردهای سازمان حفاظت محیط زیست در بخش احیا و جذب گردشگران بیشتر در ورود به این منطقه است که امیدواریم در یک برنامه مشورتی و راهگشا بتوانیم طرح جامعی را تدوین و نسبت به احیا و عملیاتی کردن آن اقدام کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: در احیای دریاچه ارومیه سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت حفاظت از تالاب ها برنامه های خوبی را اجرا کرد که خروجی آن منتج به نتایج مطلوبی شده و امیدواریم در توجه جدی به نئور نیز براساس ارائه دیدگاه های کارشناسی و نظرات زبده بتوانیم اهداف و برنامه ها را به مناسب به پیش ببریم.

در این کارگاه کارشناسان دستگاه های مختلف، محیط بانان و فعالان جوامع محلی به ارائه دیدگاه ها و نظرات کارشناسی پرداختند که قرار شد تا دو ماه آینده کتاب جامع در مدیریت و احیای دریاچه نئور تدوین و به تدریج بسترهای عملیاتی این برنامه ها فراهم آید تا در ماه های آینده با اجرایی شدن این برنامه ها در یک زون بندی تعیین بتوان نقشه های تدوین شده را عملیاتی و اجرایی کرد.

نشست مدیر کل حفاظت محیط زیست با فرماندار اردبیل

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل که به تازگی فعالیت خود را در استان اردبیل شروع کرده در حاشیه برگزاری کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب نئور با فرماندار شهرستان اردبیل دیدار کرد.

در این دیدار مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به اهمیت و جایگاه محیط زیست و نگاه ای مجموعه به توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: قرار نیست در این نگاه توسعه ای حفاظت از مواهب خدادادی و سرمایه های طبیعی فدای توسعه بی رویه شود، بلکه با همکاری فرمانداران موظف هستیم تا شاخص های زیست محیطی را در بخش های مختلف مدنظر قرار دهیم.

شهند از کم آبی به عنوان چالشی جدی در کشور و مناطق مختلف یاد کرد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در کنار بها دادن به احیای تالاب ها و دریاچه ها سعی می کند به شکل پایدار به توانمندسازی منابع آب در استان های مختلف کمک کند تا دغدغه ها و نگرانی های ناشی از بی آبی و کم آبی به حداقل برسد.

وی ادامه داد: ما در شهرهای مختلف این استان نیاز به حمایت جدی فرمانداران داریم و امیدواریم با تامین اعتبار بیشتر با همراهی سازمان حفاظت محیط زیست هم در بخش تامین نیروی انسانی و هم تجهیزات و امکانات بتوانیم به محیط زیست شهرستان ها کمک کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با قدردانی از کمک و همراهی فرماندار اردبیل در بها دادن به حوزه محیط زیست و منابع آبی بیان نمود: ما قول دادیم تا دو ماه آینده ساختارهای سازمانی را در تعیین سیستم پالایش برنامه مدیریت نئور و تدوین یک نظام جامع در این زمینه به انجام برسانیم که امیدواریم خروجی آنها به احیای دریاچه زیبای نئور در اردبیل منجر شود.

در این دیدار فرماندار اردبیل نیز با بیان اینکه زنگ خطر کم آبی در اردبیل به صدا درآمده و امسال با دشواری های خاص در تامین منابع آب روبرو بودیم، اظهار کرد: به نظر می رسد در صورت تداوم این بی توجهی ها و غفلت ها تغییر اقلیم و تداوم خشکسالی ها تا 25 سال آینده بخش عظیمی از جمعیت ایران به مناطق دیگر کوچ کنند.

جواد زنجانی ضرورت انتقال آب به دشت اردبیل را از ارس، قزل اوزن و خزر یادآور شد و شرح داد: اگر این انتقال از امروز استارت بخورد تا پنج سال آینده بازخورد آن را به عینه خواهیم دید.

وی با ابراز خرسندی از حضور مدیر کل جوان و پرانرژی در اداره کل محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: ما امسال برای ساماندهی و بهسازی موزه تاریخ طبیعی اردبیل 80 میلیون تومان و اجرای برخی از طرح های زیست محیطی 630 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفتیم.

فرماندار اردبیل به نیروهای جوان و پرانرژی محیط زیست اشاره کرد و گفت: برای خرید خودرو بخشی از منابع اعتباری از طریق استان و بخشی نیز از طریق سازمان تامین خواهد شد تا توسعه تجهیزات و خرید خودرو انجام شود.

زنجانی بیان نمود: ما به هیچ وجه راضی به توسعه نامتوازن در استان در اثر غفلت و بی توجهی به حوزه زیست محیطی نیستیم و حق نداریم تخریب مواهب زیست محیطی را انجام دهیم، چرا که ما در دشت اردبیل با معضل فرونشست و آسیب های دیگر روبرو هستیم.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44962

به "احیای تالاب نئور در نوک پیکان برنامه ریزی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای تالاب نئور در نوک پیکان برنامه ریزی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید