استانداری تهران می توانست مدارس را تا دوشنبه تعطیل کند

به گزارش مجله سرگرمی، استانداری تهران می توانست این پیش بینی را داشته باشد و مدارس را تا روز دوشنبه تعطیل کند، اما باید به این نکته توجه کنیم که در مقابل تعطیلی مدارس مقاومت هایی وجود دارد.

استانداری تهران می توانست مدارس را تا دوشنبه تعطیل کند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهری تهران در تشریح کیفیت هوای پایتخت که این روز ها در شرایط اضطرار قرار گرفته است، گفت: بر اساس اندازه گیری های اجرا شده در ایستگاه های سنجش آلودگی هوا طی هفته گذشته شاخص ها نشان می دهد هوا از نظر شاخص های آلاینده غیر سالم است و در روز های پایانی هفته با افزایش آلاینده ها هوا برای همه گرو ه ها ناسالم شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهری تهران با اشاره به آلاینده های معیار اضافه کرد: نکته مورد توجه این است که آلاینده های معیار مونوکسید کربن، دی اکسید کربن، دی اکسید نیتروژن، اوزون، ذرات معلق 10 میکرون و 2.5 میکرون هستند که با آنالیز شاخص ها و نمودار ها متوجه می شوید که آلاینده هایی مانند مونوکسید کربن، دی اکسید کربن و اوزون در حد استاندارد، اما ذرات معلق 2.5 میکرون بالاتر از استاندارد و در مرحله هشدار و اضطرار است.

صدراعظم نوری توضیح داد: این آمار نشان می دهد شاخصی که عامل آلودگی هوای پایتخت است، سوخت نفت و گاز، عمل موتور دیزل و سوخت های غیر از بنزین است که موجب آلودگی هوا می گردد.

او ادامه داد: خودرو های سنگین و فرسوده، خودرو های کاربراتوری و خودرو های دیزل از عوامل اصلی آلودگی هوا هستند که موجب افزایش میزان آلاینده ها و به مرحله هشدار رسیدن هوا می گردد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهری تهران با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس، موسسات آموزش عالی باید زودتر انجام می شد، ادامه داد: انتظار داشتیم با توجه به شرایط آلودگی هوا در طول هفته ای که گذشت کمیته اضطرار به گونه ای عمل می کرد تا با تعطیلی زودتر مدارس و آکادمی های عالی شرایط را برای کمتر در معرض خطر قرار گیری شهروندان را فراهم گردد.

صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایدار بودن وضع هوا تا روز دوشنبه بهتر نبود باتعطیلی مدارس تا روز دوشنبه کمکی به خروج خودرو ها از پایتخت می شد؟ بیان نمود: استانداری تهران می توانست این پیش بینی را داشته باشد و مدارس را تا روز دوشنبه تعطیل کند، اما باید به این نکته توجه کنیم که در مقابل تعطیلی مدارس مقاومت هایی وجود دارد، زیرا هر روز تعطیلی پایتخت موجب عقب افتادن از برنامه های روزمره می گردد.

او تاکید نمود: اعتقاد ما این است که حتی استانداری می توانست در این شرایط هشدار آلودگی هوا ادارات را نیز تعطیل می کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61415

به "استانداری تهران می توانست مدارس را تا دوشنبه تعطیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانداری تهران می توانست مدارس را تا دوشنبه تعطیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید