استفاده از تتراکلرید تیتانیوم؛ روشی متفاوت برای استتار در سال 1923

به گزارش مجله سرگرمی، تتراکلرید تیتانیوم مایعی بی رنگ است که با رطوبت موجود در هوا واکنش داده و دودی متشکل از اسید تیتانیوم هیدراته به همراه هیدروژن کلرید را شکل می دهد.

استفاده از تتراکلرید تیتانیوم؛ روشی متفاوت برای استتار در سال 1923

به گزارش خبرنگاران به نقل از گانزمانیتور، آیا تا به امروز ویدئوی منتشر شده از ناپدید شدن یک کشتی جنگی در پس صفحه ای از دود را مشاهده کرده اید؟ بر اساس گزارشی از وب سایت Interesting Engineering، فیلم مورد نظر مربوط به سال 1923 است که نشان می دهد هواپیمایی با ایجاد صفحه ای از دود مقابل یکی از کشتی های جنگی نیروی دریایی آمریکا، آن را به طور ناگهانی غیب می کند!

طبق کارشناسی های اجرا شده به نظر می رسد که این دود حاصل ترکیب معدنی تتراکلرید تیتانیوم باشد؛ مایعی خورنده که می تواند با رطوبت هوا وارد واکنش شود. معمولا از این مدل صفحات دود مانند به منظور ایجاد ابهام و سردرگمی در نیروهای دشمن هنگام شرایط جنگ استفاده می شود.

ویدئوی کشتی محو شونده که در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته می شود، نشانگر این موضوع است که چگونه فناوری های اوایل قرن بیستم می توانستند یک کشتی جنگی را از خطر حملات هوایی نیروهای دشمن در امان نگه دارند و در واقع آن را از میدان دید طرف مقابل خارج سازند. آنچه که در این تصاویر دیده می شود، شامل یک هواپیمای نظامی است که بر فراز کشتی جنگی حرکت می کند و با ایجاد دیواره ای بزرگ از دود سوژه مد نظر را در پس خود پنهان می سازد.

در ویدئوی مذکور که توسط واحد مهندسی ارتش آمریکا ساخته شده، ارتفاع صفحه دودی چند صد فوت گزارش شده است. با توجه به اطلاعات به دست آمده این کشتی مشغول شرکت در سری تمرینات نظامی نیروی دریایی بوده است که از سال 1921 الی 1923 در سواحل شرقی آمریکا انجام می شد.

به گفته یکی از متخصصین نظامی، ماده مورد استفاده به وسیله هواپیما در ویدئوی منتشر شده تتراکلرید تیتانیوم است. تتراکلرید تیتانیوم مایعی بی رنگ است که با رطوبت موجود در هوا واکنش داده و دودی متشکل از اسید تیتانیوم هیدراته به همراه هیدروژن کلرید را شکل می دهد. گفتنی است که کار با این ماده خطرناک است و می تواند علاوه بر تحریک سیستم تنفسی، منجر به خوردگی فلزات نیز بشود.

استفاده نظامی از دود به مقاصد مرتبط با پنهان کاری مربوط می شود. برای مثال در شرایط جنگی، دود وسیله ای موقتی برای ایجاد فضایی مسدود کننده است. درست مانند کوهی سنگی که برای سیستم بینایی انسان غیر قابل نفوذ محسوب می شود. هرچند این استراتژی همچون کوه توانایی جلوگیری از شلیک توپخانه و سایر تسلیحات دشمن را نخواهد داشت.

با این حال امروزه به کار گیری دود برای اهداف پنهان کاری جنگی تقریبا به طور کلی منسوخ شده است. زیرا بیشتر انواع رادارها و حسگرهای مادون قرمز مدرن از میان چنین دیواره های کاذبی نیز قابلیت ردیابی نیروهای دشمن را خواهند داشت.

هرچند هنوز معین نشده است که دوربین های مادون قرمز تصاویر را از پس صفحات دودی ایجاد شده توسط تتراکلرید تیتانیوم به چه صورت درک و دریافت می کنند. از طرفی دیگر امکان پرتاب موشک های کروز هدایت شونده ضد کشتی به وسیله هواپیماهای نظامی از فاصله 50 مایل یا حتی بیشتر نسبت به هدف، عملا استفاده از دیواره های دود را بی مصرف کرده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 126874

به "استفاده از تتراکلرید تیتانیوم؛ روشی متفاوت برای استتار در سال 1923" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از تتراکلرید تیتانیوم؛ روشی متفاوت برای استتار در سال 1923"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید