افزایش مهارت ازدواج، ازدواج زود هنگام مهم ترین آسیب دختران است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، عباس سعیدی ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: طی نشست های متعدد مسائل فراروی دانش آموزان، زنان شاغل در آموزش و پرورش در کارگروه مطرح شد و دو طرحی که از قبل طراحی شده بود مورد تصویب نهاده شد تا در مدارس اجرایی و به واسطه آسیب زایی یکی از عوامل باز دارنده در ورود دانش آموزان به آسیب ها باشد.

افزایش مهارت ازدواج، ازدواج زود هنگام مهم ترین آسیب دختران است

به گفته سعیدی طرح آموزش مهارت های قبل ازدواج و تئاتر شورایی یا مشورتی از طرح های مد نظر بودند که هر دو گام های مثبتی برای توانمند سازی دانش آموزان دختر به شمار می رود.

وی تاکید نمود: خراسان شمالی دارای 95 آکادمی است که در این آکادمی ها 12 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و هفت هزار نفر شبانه روز دراین آکادمی ها پذیرایی می شوند.

وی خراسان شمالی را در زمره استان هایی بیان نمود که مشکل ازدواج زود هنگام دختران از مهم ترین آسیب های آن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان نمود: سال گذشته چهار نفر در مقطع ابتدایی ازدواج کردند گرچه وظیفه آموزش و پرورش نیست اما آموزش و پرورش می تواند موثر باشد و با اجرای طرح های متعدد در جهت برطرف این مشکل گام بردارد.

سعیدی اضافه نمود: طرح افزایش مهارت ازدواج و مصاحبه با اولیاء و معتمدان می تواند مانع ازدواج زود هنگام گردد و اجرای این طرح نیازمند اختصاص بودجه و اعتبار است.

وی همچنین به پوشش تحصیلی آموزش و پرورش اشاره و اضافه نمود: اموزش و پرورش در مقطع پیش دبستانی (5 سال به بالا) 90 درصد پوشش تحصیلی، در مقطع ابتدایی 99 درصد پوشش تحصیلی، در مقطع متوسطه اول 94 درصد پوشش تحصیلی و متوسطه دوم 87 درصد پوشش تحصیلی دارد.

وی آموزش و پرورش را نهاد و دستگاه عظیمی بیان نمود که مسئول انسان سازی است و در سند تحول بنیادین نیز قید شده وظیفه های که بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده به تنهایی قابل انجام نیست.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: توسعه پایدار مشارکت همه جانبه نیروهای انسانی را می طلبد و نقش بسزایی در اثر بخش سازمان دارد.

سعیدی معتقد است با پیچیده شدن جوامع نمی توان سازمان ها را با دانش دیروز اداره کرد.

وی با بیان این مطلب که تحقق اهداف با مدیریت مشارکتی امکان پذیر است، گفت: باید به فرایند اجرای مشترک امور توجه جدی داشت، زنان نیمی از شاغلین این وزارت را تشکیل می دهند و غیر منصفانه است اگر این قشر مورد بی مهری قرار گیرند.

وی توضیح داد: سازمان آموزش و پرورش بیش از سایر سازمان ها باید به اهمیت این سرمایه عظیم توجه نمایند چراکه فرهنگیان طلایه داران امر تربیت در خانه و مدرسه به شمار می روند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8037

به "افزایش مهارت ازدواج، ازدواج زود هنگام مهم ترین آسیب دختران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مهارت ازدواج، ازدواج زود هنگام مهم ترین آسیب دختران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید