انتخاب مربی جدید برای تیم ملی شطرنج منتفی شد، باز هم حضور سوکولوف در تیم ملی

به گزارش مجله سرگرمی، فدراسیون شطرنج قرار بود با گزینه های خارجی جدیدی برای مربیگری تیم ملی شطرنج به توافق برسد اما اکنون این موضوع منتفی شده است.

انتخاب مربی جدید برای تیم ملی شطرنج منتفی شد، باز هم حضور سوکولوف در تیم ملی

به گزارش خبرنگاران، در حالی که قرار بود فدراسیون شطرنج با گزینه های خارجی جدید همچون لکو مجارستانی، سرگیسیان ارمنستانی و باکرو فرانسوی برای مربی گری تیم ملی شطرنج ایران مذاکره کند اما این اتفاق محقق نشد و فدراسیون شطرنج اکنون می خواهد باز هم از حضور سوکولوف در اردوی تیم ملی استفاده کند.

استخدام دوباره سوکولوف برای تیم ملی شطرنج ایران در حالی است که رئیس فدراسیون پیش از این از اشباع شدن بازیکنان سطح یک ایران از حضور او در تیم ملی سخن گفته بود اما گویا با توجه به اینکه مذاکره با مربیان جدید برای حضور در ایران محقق نشده است ملی پوشان شطرنج ایران باز هم باید با همین مربی تمرینات خود را از سر بگیرند.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص جذب مربی جدید خارجی اظهار کرد: با لکو قرار بود به توافق برسیم که گفت نمی تواند به ایران بیاید و اکنون انتخاب مربی جدید خارجی منتفی است. اکنون احتمالاً سوکولوف را یک دوره دیگر برای این تابستان بیاوریم، البته باید ببینیم چه می شود.

وی در ادامه در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی برای آمادگی شطرنج بازان برای جام جهانی گفت: برای آغاز اردوها باید با سوکولوف تماس بگیریم تا در همین ماه میلادی بتوانیم از حضور او استفاده کنیم. شرایط ملی پوشان هم خوب است و در چند مسابقه اوپن همچون ابوظبی، چین و … شرکت می کنند و بعد دوم سپتامبر در جام جهانی حاضر می شوند. در جام جهانی نمی توان چیزی را پیش بینی کرد اما بازیکنان ما در این مدت ثابت کردند که عملکردشان از سطح انتظارات ما بالاتر بوده است. فکر می کنم در مجموع علیرضا فیروزجا و پرهام مقصودلو می توانند دو سه دور بالا بروند.

وی در خصوص سارا سادات خادم الشریعه و کاهش ریتینگش در مسابقات چین گفت: در کل حریفان سخت هستند. سارا بعد از مدت ها با بازیکنانی با ریتینگ بالا مسابقه می دهد و باید کمی مشکلش را رفع کند. سارا جلوی بازیکنان اروپایی و استاد بزرگ حتی مسائل کمتری دارد اما جلوی بازیکنان چینی و هندی مقداری باید خود را تقویت کند. این شطرنج بازان با فرهنگ دیگری بازی می کنند و بحث خود شطرنج هم نیست. بحث فرهنگ دیگری است که بازی کردن آنها را متمایز می کند. فکر می کنم باید خادم الشریعه راه های مقابله با آنها را یاد بگیرد. امیدوارم همه بازیکنان ما روند رو به رشد خود را بدون انقطاع ادامه دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31799

به "انتخاب مربی جدید برای تیم ملی شطرنج منتفی شد، باز هم حضور سوکولوف در تیم ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب مربی جدید برای تیم ملی شطرنج منتفی شد، باز هم حضور سوکولوف در تیم ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید