انفجار نزدیک کاخ ریاست جمهوری سومالی

به گزارش مجله سرگرمی، منابع خبری از وقوع انفجاری مهیب نزدیک کاخ ریاست جمهوری سومالی در چهارشنبه شب به وقت تهران خبر دادند.

انفجار نزدیک کاخ ریاست جمهوری سومالی

به گفته منابع محلی، این انفنجار در مرکز موگادیشو در یک کافی شاپ نزدیک کاخ ریاست جمهوری سومالی رخ داد. به گفته شاهدان در این انفجار انتحاری دستکم سه نفر و از جمله یک کودک کشته شد و تعداد زیادی نیز مجروح شدند. تا به امروز جزئیات بیشتری از این حمله تروریستی گزارش نشده است.

یک مقام دولت سومالی دوشنبه شب به وقت تهران از انفجار خودروی بمب گذاری شده در جنوب این کشور از سوی عناصر گروه الشباب و تلفات وارده شده بر نیرو های ارتش این کشور و یک نظامی آمریکایی اطلاع داد.

مقام دولت سومالی در این زمینه گفت که سه کماندوی ارتش این کشور و یک افسر نظامی آمریکایی در پی انفجار خودروی بمبگذاری شده در مقابل یک پایگاه نظامی در جنوب این کشور کشته شدند. در این حادثه دو نظامی سومالیایی نیز مجروح شدند. مقام سومالیایی میزان آسیب دیدگی نظامی آمریکا را شدید توصیف کرد، اما سخنگوی مقر فرماندهی آمریکا در آفریقا مدعی شده که این نظامی آمریکایی با وجود جراحت از شرایط مناسبی برخوردار است.

سخنگوی نیرو های آمریکا در آفریقا اضافه نمود که در این حمله دستکم یکی از نیرو های گروه الشباب کشته شده است. الشباب در بیانیه ای مدعی شد که در این حمله یک نظامی آمریکایی کشته شده است.

گروه تروریستی الشباب که در اوایل سال 2004 اعلام موجودیت نموده، یک گروه مسلح با گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تا کنون عملیات های تروریستی زیادی انجام داده که به کشته شدن صد ها نفر منجر شده است. دولت سومالی در سال 2011 گروه تروریستی الشباب را از موگادیشو پایتخت این کشور بیرون راند، اما این گروه همچنان بخش وسیعی از روستا های سومالی را تحت سیطره خود دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109244

به "انفجار نزدیک کاخ ریاست جمهوری سومالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار نزدیک کاخ ریاست جمهوری سومالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید