اهدای ویترین های استاندارد به نمایشگاه پایگاه میراث فرهنگی سیلک

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از اهدای هشت ویترین استاندارد از سوی موزه ملی ایران به نمایشگاه پایگاه ملی میراث فرهنگی سیلک خبر داد.

اهدای ویترین های استاندارد به نمایشگاه پایگاه میراث فرهنگی سیلک

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، مهران سرمدیان با اعلام این خبر گفت: ویترین های اهدایی از طرف موزه ملی ایران با ارزشی بالغ بر 2میلیارد ریال در راستای توسعه و سامان دهی محوطه باستانی سیلک به این نمایشگاه اهدا شده است.

حسین زاده مدیر پایگاه سیلک نیز در این باره گفت: با توجه به قدیمی بودن و استاندارد نبودن ویترین های موجود در نمایشگاه پایگاه سیلک که بیش از 15 سال در نمایشگاه مکشوفات سیلک استفاده می شده ویترین های جدید برای نمایش هر چه بهتر یافته های باستان شناختی این محوطه باستانی، جایگزین ویترین های قبلی شده است.

محوطه باستانی سیلک در ضلع جنوب غربی شهر کاشان و در سمت راست جاده کاشان به فین (خیابان امیر کبیر) واقع شده است که با وجود دو تپه شمالی و جنوبی و داری شش دوره فرهنگی مربوط به هزاره ششم قبل از میلاد است که به عنوان مهد و خاستگاه یکی از کهن ترین تمدن های بشری مطرح و نگاه ها را به خود متوجه ساخته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42941

به "اهدای ویترین های استاندارد به نمایشگاه پایگاه میراث فرهنگی سیلک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای ویترین های استاندارد به نمایشگاه پایگاه میراث فرهنگی سیلک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید