اگر می خواهید به آفریقای جنوبی سفر کنید، بخوانید!

به گزارش مجله سرگرمی، نکات سفر به آفریقای جنوبی

در سفر به آفریقای جنوبی هر مسافری به دنبال هدف و البته جاذبه ای است که باعث شده او، راهی این کشور پرجاذبه و متنوع از نظر طبیعت و حیات وحش گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا نکات سفر به آفریقای جنوبی را برای تمام کسانی که به هر دلیلی به این کشور سفر می نمایند، بازگو کند و در نهایت با بالابردن اطلاعات خود از این کشور بتوانید بهترین سفر زندگی خود را رقم بزنید. چرا که هر چند گزینه های هیجان انگیز آفریقای جنوبی بسیار است و هر فردی را به سمت خود می کشاند اما مکانی برای اشتباه کردن نیست. در اینجا به هیچ عنوان نباید خطر کنید چرا که ممکن است باعث از دست دادن جانتان بگردد.

اگر می خواهید به آفریقای جنوبی سفر کنید، بخوانید!

بسیاری از گردشگران و مسافران به خاطر سواحل زیبای آفریقای جنوبی راهی این کشور می شوند و در هتل های ساحلب آن اقامت می گیرند. بعضی تنها می خواهند که با کوسه های سفید در زیر آب های این ناحیه شنا نمایند، هر چند که امنیت نیز برای بسیار مهم است. بعضی دیگر از گردشگران و جهانگردان به دنبال سافاری های متعدد و تماشای حیات وحش زیبای آفریقای جنوبی در میان طبیعت زیبای آن هستند. حتی دیدن درختان بائوباب خود به تنهایی می تواند یکی از جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی باشد که هر عاشق طبیعت و البته گیاهان عجیب و غریب را به این کشور جذب کند. باور کنید که بزرگ ترین درخت زنده بائوباب جهان در آفریقای جنوبی زندگی می نماید. طبیعت وحشی و بی نظیر این کشور هر ماجراجو و البته ورزشکارهای ماهر و متخصص را نیز به سمت خود می کشاند.

جدای از طبیعت بی نظیر آفریقای جنوبی، فرهنگ و تاریخ فرهنگی آن نیز بسیار جذاب است. مردم این کشور ترکیبی از مردم آفریقایی و گروه های قبیله ای متعددی هستند که الهام بخش بعضی از اصطلاحات سیاسی و جهانی مدرن امروزی بوده اند. از میراث نلسون ماندلا گرفته تا هارمونی های لیدی اسمیت بلک مامبوزو (Ladysmith Black Mambazo)، قطعا آفریقای جنوبی را مکانی جذاب برای یادگیری و غوطه ور شدن در فرهنگ آن می یابید. با تمام این احوال قبل از اینکه به این کشور سفر کنید و از تمام مواهب گردشگری و جاذبه های دیدنی آفریقای جنوبی سفر کنید، بهتر است که مطالب زیر را بخوانید.

جدای از هر آنچه که در این مطلب مجله خبرنگاران آورده شده است، می توانید راهنمای سفر به آفریقای جنوبی را هم بخوانید تا ببیشتر راجع به این کشور بدانید.

به محل اقامت خود بسیار دقت کنید

منظور ما از دقت کردن به محل اقامتتان چیست؟ برای اینکه بهتر منظور خود را برسانیم جمله ای از معاون مشاوران ماجراجویان آفریقا، کنت ردینگ (Kent Redding) را بیان می کنیم: اگر شاهد یک تظاهرات بزرگ، با صداهایی بلند، خشمگینانه یا غم انگیز بودید، سریع راه دیگری را در پیش بگیرید، هر چقدر هم که ممکن است این صداها شما را کنجکاو نموده باشند.

در آفریقای جنوبی باید دقیق بدانید که به کجا می خواهید بروید و به هیچ عنوان مقصدی را بدون برنامه ریزی قبلی انتخاب نکنید یا سریع برنامه سفر خود را به مقصدی جدید تغییر ندهید. هیچ گاه در این کشور، در شهرهای آن و در طبیعت آفریقای جنوبی بی هدف پرسه نزنید. اینجا را با شب های پاریس یا کوچه و خیابان های آمستردام اشتباه نگیرید. در بسیاری از شهرهای بزرگ آفریقای جنوبی همانند کیپ تاون و ژوهانسبورگ محله های خوب و مناسب شما با محله های بد و خطرناک تنها یک خیابان و حتی یک خانه فاصله دارند. در نتیجه اینجا جای پرسه زدن نیست. بی گدار به آب ندهید. برای اینکه بهترین سفر خود را به این کشور تجربه کنید، به صحبت های راهنمای خود به دقت گوش دهید و هدایت های ما را در نکات سفر به آفریقای جنوبی جدی بگیرید. یادتان باشد که با ذکاوت و هوشمندی می توانید بهترین سفر خود را با دیدن حیات وحش و سافاری های این کشور بسازید.

همچنین بهتر است قبل از رزرو هتل آفریقای جنوبی کمی راجع به موقعیت هتل و محله های اطراف آن تحقیق کنید. پس از دریافت ویزای آفریقای جنوبی و ورود به این کشور، از کارکنان هتل نیز می توانید اطلاعات دقیق تری بگیرید.

پر زرق و برق نباشید

دقت کنید که به چه کشوری سفر می کنید! سواحل و شهرهای آفریقای جنوبی همانند سواحل و شهرهای یونان یا دیگر کشورهای اروپایی نیست! بسیاری از راهنمایان، هتل داران و مدیران آژانس های مسافرتی این کشور به مسافران توصیه می نمایند که جواهرات خود را به این کشور نیاورند. این افراد برای امنیت و راحتی مسافران نکات سفر به آفریقای جنوبی را در جمله زیر خلاصه می نمایند.

به همراه نداشتن جواهرات و به حداقل رساندن لباس های گران قیمت تا حد ممکن! همچنین هنگام خرید از فروشندگان این کشور در بازارهای خیابانی و یا هر نقطه دیگری از آفریقای جنوبی، پول نقد را تعیین و جلوی چشم عموم مردم از جیبتان بیرون نیاورید. به دیگران نشان ندهید که شما پول نقد بسیار به همراه دارید. همچنین دوربین و لنزهای گرانقیمت، عجیب غریب و بزرگ خود را به همین دلیل به کناری نهاده و برای این کشور تنها به یک دوربین جیبی و کوچک کنون یا سونی بسنده کنید.

در حقیقت هر چه سفر به آفریقای جنوبی را راحت تر و ساده تر بگیرید نه تنها ذکاوت بیشتری به خرج داده اید؛ بلکه امنیت بیشتری هم برای خود خریده اید. در تمام مراحل سفر خود در این کشور، به همه نکات دقت کنید و زیاد تو چشم نباشید! مخصوصا اگر به محله های فقیر نشین یا خطرناک این کشور نزدیک هستید.

پوشش دهی آنتن موبایل در این کشور بسیار بالاست

بالاخره یک خبر خوب و آن هم اینکه پوشش دهی آنتن موبایل در تمام مناطق آفریقای جنوبی بسیار بالاست. البته خریدن یک موبایل و سیم کارت نیز بسیار آسان است. اولین کاری که در سفر به آفریقای جنوبی باید انجام دهید، خریدن سیم کارت آفریقای جنوبی و موبایل است. موبایل ها را می توانید کرایه کنید. در این صورت هزینه کمتری می پردازید. می توانید یک تلفن با قابلیت پشتیبانی از سیم کارت های 3 G بگیرید و سیم کارتی نیز خریداری کنید. فرودگاه بهترین و البته اولین مکان برای خریدن و کرایه کردن موبایل در آفریقای جنوبی است.

با این خرید، نه تنها به شبکه های اجتماعی و برنامه های خود دسترسی پیدا می کنید، بلکه با اینترنت و عکس های عالی در طول سفر تعداد بازدید نماینده های سایت خود را بالا ببرید. با انجام چنین خریدی سطح کیفیت و نوع سفر خود را ارتقا می دهید.

آفریقای جنوبی محل مناسبی برای کرایه ماشین نیست

به هیچ وجه تصور نکین در این کشور می توانید ماشین سافاری یا هر ماشین دیگری کرایه کنید، با این حساب حتی فکر کردن به رنگ ماشین نیز دیوانه نماینده است. فقر هنوز معظلی اصلی در آفریقای جنوبی است که گریبانگیر بسیاری از مردم این کشور است و شما به راحتی می توانید متوجه این موضوع بشوید. با تمام این احوالات، اگر باز هم تمایل به کرایه ماشین داشتید، به سراغ ماشین های خاکی و ساده شاید هم رنگ و رو رفته بروید. ماشین هایی که زیاد جلب توجه نمی نمایند اما سالم هستید و به خوبی راه می روند.

از نکات سفر به آفریقای جنوبی این است که از رانندگی و بیرون بودن در ساعات بعد از تاریکی حتی در شهرهایی همانند کیپ تاون و ژوهانسبورگ نیز خودداری کنید. هر چند که در سال های اخیر بزرگراه های بهتر و بیشتری برای رفت و آمد ماشین ها در آفریقای جنوبی ساخته شده است. قبل از کرایه ماشین قوانین هدایت و رانندگی آفریقای جنوبی را بخوانید. رانندگی در این کشور همانند کشورمان ایران بوده و فرمان ماشین ها در سمت چپ جاده قرار گرفته است. همچنین اگر می خواهید ماشین را بنزین بزنید، در پمپ بنزین متصدی پمپ بنزین این کار را برایتان انجام می دهد و شما باید مبلغی به عنوان انعام (در حدود 1 دلار) به متصدی پمپ بنزین بدهید.

روشن فکر باشید

با سفر به آفریقای جنوبی باید روشن فکر باشید. اگر با گروه های داوطلب همراه می شوید به دنبال برنامه های بلند مدت برای یاری رسانی به مردم فقیر این کشور باشید. هر چند هم که درون کتاب های راهنما و سایت های گردشگری راجع به این کشور بخوانید باز اطلاعات کمی از نکات سفر به آفریقای جنوبی خواهید داشت. بسیاری از نکات را تنها در سفر پیدا خواهید کرد. مردم آفریقای جنوبی جدای از نوع زندگیشان بسیار مهربان و خونگرم هستند و اگر شما را در کنارشان ببینند بسیار راضی خواهند شد. شما نیز با این مردم همراه باشید. خود را جدای از آن ها ندانید و در فعالیت های مختلف از جمله فستیوال ها و پایکوبی های محلی آن ها شرکت کنید.

از نکات سفر به آفریقای جنوبی زبان و نحوه ارتباط با مردم است. این کشور، 11 زبان رسمی و محلی دارد. با این وجود در بسیاری از شهرهای بزرگ، ادارات دولتی، بانک ها و صرافی ها، رستوران ها و دیگر مناطق توریستی افرادی را پیدا خواهید کرد که به زبان انگلیسی صحبت نمایند. یکی دیگر از زبان هایی که ممکن است به گوشتان برسد، نوعی زبان هلندی است که البته به راحتی هم می توانید از آن برای ارتباط بهره ببرید. یادگیری این زبان بسیار راحت است. از نکات سفر به آفریقای جنوبی راحت دریافت در ارتباط با مردم است و یادتان باشد که حتی یادگیری زبان محلی این مردم بسیار آسان است.

اگر فکر می کنید که علاقه مند به سافاری باغ وحش ملی آفریقای جنوبی یا ماجراجویی در آفریقای جنوبی هستید، حتما مطالب مرتبط با آن را در سایت خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: worldnomads.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36175

به "اگر می خواهید به آفریقای جنوبی سفر کنید، بخوانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر می خواهید به آفریقای جنوبی سفر کنید، بخوانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید