بلومبرگ: وزارت خزانه داری آمریکا اینستکس را تهدید نموده است

به گزارش مجله سرگرمی، یک رسانه آمریکایی گزارش داد وزارت خزانه داری آمریکا اخیراً به طور رسمی تهدید نموده است که سامانه حمایت از مبادلات تجاری اروپا و ایران موسوم به اینستکس را در فهرست تحریم های خود قرار خواهد داد.

بلومبرگ: وزارت خزانه داری آمریکا اینستکس را تهدید نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه خبری بلومبرگ روز چهارشنبه گزارش داد که وزارت خزانه داری آمریکا با ارسال نامه ای به مقامات اروپایی رسماً تهدید نموده است که در صورت عملیاتی شدن سامانه حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس) آن را تحریم خواهد نمود.

بلومبرگ ادعا می نماید در نامه ای که در روز هفتم می (17 اردیبهشت) با امضای سیگال مندلکر معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور اطلاعات اقتصادی و مبارزه با تروریسم برای مقامات اروپایی ارسال شده و نسخه ای از آن نیز به دست بلومبرگ رسیده، به مقامات اروپایی هشدار داده شده است که ساز و کار اقتصادی اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران (اینستکس) و همه اشخاصی که به نوعی با آن در ارتباطند، در صورت عملیاتی شدن این کانال اقتصادی با خطر محرومیت از دسترسی به نظام اقتصادی آمریکا روبرو خواهند بود.

هفته گذشته برونو لی مایر وزیر دارایی فرانسه اعلام نموده بود که قدرت های اروپایی تحت فشار شدیدی از طرف آمریکا قرار دارند تا کانال تجاری پیشنهادی خود را با ایران کنار بگذارند.

اتحادیه اروپا در اوایل امسال میلادی (اواسط بهمن ماه) اقدام به راه اندازی یک ساز و کار اقتصادی به نام اینستکس جهت تسهیل مبادلات تجاری با ایران کرد اما با گذشت حدود چهار ماه از راه اندازی رسمی اینستکس، این ساز و کار اقتصادی هنوز به لحاظ عملیاتی فعال نشده است.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25643

به "بلومبرگ: وزارت خزانه داری آمریکا اینستکس را تهدید نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: وزارت خزانه داری آمریکا اینستکس را تهدید نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید