بهار نگران کننده برای معدن

به گزارش مجله سرگرمی، میزان واردات در بخش صنعت و معدن طی سه ماهه نخست امسال از لحاظ ارزشی به ترتیب با کاهش 10 درصدی و افزایش 33.7 درصدی و از نظر وزنی با کاهش 33.5 درصدی و افزایش 23.1 درصدی روبرو گردیده است.

بهار نگران کننده برای معدن

به گزارش خبرنگاران، میزان واردات در بخش صنعت طی 90 روز ابتدای امسال معادل هشت میلیارد و 728 میلیون دلار بوده که در قیاس با واردات 9 میلیارد و 700 میلیون دلاری این بخش، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهشی 10 درصدی روبرو گردیده است. هم چنین میزان واردات بخش معدن در سه ماهه ابتدایی امسال برابر 74 میلیون دلار بود که در مقایسه با میزان واردات 55 میلیون دلاری در مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 33.7 درصدی واردات در این بخش هستیم.

این درحالی است که میزان واردات وزنی صنایع طی مدت مذکور سه میلیون و 269 هزار تن بود که نسبت به واردات چهار میلیون و 917 هزار تنی در مدت مشابه سال گذشته 33.5 درصد کاهش داشته است. در مورد واردات وزنی معادن در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه نیز واردات 201 هزار تنی به 247 هزار تن ارتقا یافته است که افزایشی 23.1 درصدی را نشان می دهد.

نکته قابل تامل اما کاهش میزان صادرات بخش معدن در سه ماهه نخست امسال و افزایش میزان واردات در این حوزه طی مدت مذکور است. میزان صادرات بخش معدن در سه ماهه ابتدایی امسال برابر 323 میلیون دلار بود که در مقایسه با میزان صادرات 432 میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته شاهد افت 22.9 درصدی صادرات در بخش معدن هستیم. علاوه بر این صادرات وزنی معادن در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه نیز صادرات شش میلیون و 106 هزار تنی به پنج میلیون و 239 هزار تن تقلیل یافته است که کاهشی 14.2 درصدی را نشان می دهد.

در ذیل جداول مربوط به واردات حوزه صنعت و معدن طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی و وزنی که به صورت اختصاصی در اختیار خبرنگاران قرار گرفته آمده است:

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2765

به "بهار نگران کننده برای معدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهار نگران کننده برای معدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید