بوی بد شهر از کجاست؟ ، دولت امید ما را برای برطرف کمبودهای ناوگان حمل و نقل عمومی ناامید نکند

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جلسه اخیر معاون اول رئیس جمهوری با نمایندگان ارگان های مختلف در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار امیدواری کرد دولت امید همگان را برای برطرف کمبودها ناامید نکند.

بوی بد شهر از کجاست؟ ، دولت امید ما را برای برطرف کمبودهای ناوگان حمل و نقل عمومی ناامید نکند

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه جلسه روز یک شنبه شورا با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: امروز نطقی در مورد آلودگی هوا و لزوم حمایت از حمل و نقل عمومی در ابتدای جلسه قرائت شد؛ همچنین طرح سیاست های اجرایی و الزامات بودجه سال 99 نیز مورد آنالیز نهاده شد و تمامی پیشنهادها در صحن به رأی گذاشته شد و خاتمه آنالیز آن با تمامی پیشنهادهایش به سرانجام رسید.

وی با اشاره به ادامه صورت جلسات شرح داد: همچنین انتخاب 13 ذی حساب مناطق نیز در جلسه امروز انجام شد و پرونده چند باغ مطرح و در مورد آن رأی گیری شد. کلیات موضوع اختیارات شورای معماری مناطق در صحن رأی آورد و در حال حاضر اعضا در حال آنالیز پیشنهادهای آن هستند.

هاشمی با اشاره به جزئیات ملاقات با معاون اول رئیس جمهوری گفت: این جلسه پس از جلسه هیأت دولت برگزار گردید و خوشبختانه اعضای دولت که برای اجرای مصوبات حمایت از حمل و نقل عمومی ناهماهنگی هایی داشتند نیز در این جلسه حاضر شدند و وزیر نفت، رئیس بانک مرکزی، وزیر کشور، شهردار تهران و کارشناسان مربوطه در آن حضور داشتند.

  • حمایت بیشتر از حمل و نقل عمومی

هاشمی توضیح داد: کمبودهای حوزه حمل و نقل عمومی در این جلسه آنالیز و مصوب شد حمایت از حمل و نقل عمومی سرعت بیشتری داده گردد و 3 هزار اتوبوس و واگن به متروی کلان شهرها تخصیص داده گردد.

هاشمی با بیان این که خوشبختانه در این جلسه در مورد استفاده از ظرفیت کارخانه های اتوبوس سازی و واگن سازی تصمیمات راضی نماینده ای گرفته شد که ما منتظر صورت جلسه هستیم که ببینیم در صورت جلسه، این تصمیمات چگونه منعکس شده است، گفت: امیدواریم امید بالای ما به ناامیدی تبدیل نگردد؛ البته سال جاری این تصمیمات به مصوبه تبدیل می گردد و محصول آن برای سال آینده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد شرایط ایستگاه های مترو نیز عنوان نمود: بیشتر ازدحام جمعیت در ایستگاه های مرکزی شهر است به ویژه ایستگاه های تبادلی امام خمینی(ره) و دروازه دولت که باید با اعزام قطار، این مسائل حل گردد. شبکه مترو، شبکه گسترده ای است که اگر یک قطار با تأخیر حرکت کند، این تأخیر نظم سایر ایستگاه ها را نیز می تواند تحت تأثیر قرار دهد. امیدوارم مسئولان نسبت به این موضوع حساس شوند و در دو حوزه اتوبوسرانی و تأمین واگن اقدامات مؤثر و سریع گرفته گردد.

به گفته هاشمی در حال حاضر کارخانه فراوری اتوبوس و واگن فقط از 20 درصد ظرفیت خود استفاده می نمایند و افزایش ظرفیت این کارخانه ها باعث می گردد هم حمل و نقل عمومی تقویت گردد و هم اشتغال ایجاد گردد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی از مترو استفاده کردید، گفت: من هفته گذشته سوار مترو شدم اما خطی بود که خط شلوغی نبود. جهت من متروی نوبنیاد به سمت شریعتی بود.

  • حاشیه سازی ممنوع!

هاشمی درباره انتصابات اخیر شهردار تهران شرح داد: در مورد انتصابات حاشیه سازی نکنید. متن استعفای پورسیدآقایی منتشر شده که دلایل آن نیز در متن آمده است؛ همچنین موضوع تغییر آقای سنندجی دو هفته پیش بود که مطرح شد و پیشنهاد شد قنادان به جای وی به اتوبوسرانی بیاید که اعضا اعلام کردند چرا از خود بدنه اتوبوسرانی انتخاب نگردد؟ بنابراین آقای تبرطرف از بدنه انتخاب شدند و آقای قنادان نیز در جای خود باقی ماندند.

  • بوی بد شهر از کجاست؟

وی در مورد منشأ بوی بد تهران عنوان نمود: این گله ای است که ما از مدیریت بحران شهرداری داریم که با امکانات وسیعی که دارند هنوز اقدامی در مورد بو انجام نداده اند. بحران که همواره سیل و زلزله نیست و قطعاً شهرداری باید برای برطرف این مشکل جدی تر رسیدگی کند و از مدیریت بحران می خواهم سریع تر در مورد این مسئله جلسه بگذارد و معین تکلیف نمایند.

  • مجله سازمان های شهرداری تهران

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا اعتباری در بودجه سال 99 برای خرید تجهیزات شناسایی منشأ بو اختصاص خواهد یافت، گفت: باید منشأ بو شناسایی گردد تا ببینیم به چه تجهیزاتی احتیاج داریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63729

به "بوی بد شهر از کجاست؟ ، دولت امید ما را برای برطرف کمبودهای ناوگان حمل و نقل عمومی ناامید نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوی بد شهر از کجاست؟ ، دولت امید ما را برای برطرف کمبودهای ناوگان حمل و نقل عمومی ناامید نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید