تاوان سنگین رسوایی گسترده در بریتیش ایرویز ، جریمه 183 میلیون پوندی به علت نقض امنیت اطلاعات 500 هزار مشتری

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز به علت نقض گسترده امنیت اطلاعات کاربران با جریمه ای 183 میلیون پوندی رو به رو شده است. این موضوع را می توان یک رکورد بزرگ و تاسف بار در تاریخ بریتانیا در حوزه نقض اطلاعات مشتریان دانست.

تاوان سنگین رسوایی گسترده در بریتیش ایرویز ، جریمه 183 میلیون پوندی به علت نقض امنیت اطلاعات 500 هزار مشتری

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این مجازات سنگین در شرایطی برای بریتیش ایرویز معین شده که سود سالیانه این شرکت حدود 183.4 میلیون پوند است و این یعنی یک ضرر اقتصادی بزرگ برای بریتیش ایرویز.

مدتی است که مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی، یا GDPR، در حال انجام است و این موضوع افراد و شرکت هایی را که به حفظ اطلاعات کاربران بی توجهی می نمایند تحت تاثیر قرار می دهد. مجازات پیشنهادی از دفتر حفاظت از اطلاعات مشتریان پس از نقض اطلاعاتی رخ می دهد که باعث شد صدها هزار نفر از مشتریان بریتیش ایرویز متضرر شوند. این مشتریان از آوریل تا ژوئن 2018 از وب سایت بریتیش ایرویز استفاده نموده بودند.

در جریان یک حادثه امنیتی بخشی از ترافیک کاربران از وب سایت اصلی بریتیش ایرویز به یک وب سایت جعلی هدایت شد و در نهایت نیز اطلاعات شخصی حدود 500 هزار مشتری توسط مهاجمان سایبری رصد و سرقت شد. بر اساس آنالیز های سازمان حمایت از حقوق مصرف نمایندگان بریتانیا، اطلاعات مذکور به علت تدابیر امنیتی ضعیف در بریتیش ایرویز به خطر افتاده است. این موضوع مربوط به امنیت در بخش ورود به سایت، اطلاعات رزرو سفر و حتی نام و آدرس و اطلاعات بانکی است.

اما جالب است که الکس کروز، رئیس و مدیر اجرایی بریتیش ایرویز این ماجرا را از پایه تکذیب می نماید و می گوید:هیچ مدرکی از فعالیت های جعلی در حساب های مرتبط با حساب اصلی بریتیش ایرویز نیافته ایم و معتقدیم نقض اطلاعات رخ نداده است.

بر اساس این ادعا طبیعی است که شرکت بریتیش ایرویز، درخواست تجدید نظر خود را مطرح نموده است. بالاترین مجازات قبلی که سازمان حمایت از حقوق مصرف نمایندگان در راستای قوانین GDPR معین کرد، مبلغ پانصد هزار پوند بود که به خاطر رسوایی فیس بوک و کمبریج آنالیتیکا مطرح شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: انتخاب
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31118

به "تاوان سنگین رسوایی گسترده در بریتیش ایرویز ، جریمه 183 میلیون پوندی به علت نقض امنیت اطلاعات 500 هزار مشتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاوان سنگین رسوایی گسترده در بریتیش ایرویز ، جریمه 183 میلیون پوندی به علت نقض امنیت اطلاعات 500 هزار مشتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید