تاکید سفیر ایران در ترکیه بر گسترش روابط دو کشور

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - سفیر ایران در ترکیه بر لزوم توسعه مناسبات تجاری و گسترش همکاری مالی بین دو کشور مهم منطقه تاکید نمود.

تاکید سفیر ایران در ترکیه بر گسترش روابط دو کشور

به گزارش روز آدینه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد فرازمند، طی سخنرانی در پنل روابط ترکیه و ایران در سایه تحریمها که از سوی مرکز مطالعات ایرانی (ایرام) در آنکارا برگزارش شد، به آنالیز تحولات منطقه پرداخت و گفت: ترکیه برای قدرت گیری در صحنه مالی و سیاسی از ضعف کشورهای منطقه بهره برداری ننموده است.

وی اضافه نمود: ارزیابی افکار عمومی ایرانیان نیز در همین راستاست.

فرازمند با اشاره به مناقشات و درگیری ها بین کشورهای خاورمیانه گفت: در منطقه حساس خاورمیانه در مرزهای مشترک ایران و ترکیه آرامش و ثبات حاکم است.

وی با بیان اینکه آمریکا به وسیله احیای تحریم ها بر کشورها و شرکت های که با ایران روابط تجاری دارند، فشار وارد می نماید، گفت: از نگرانی بزرگانان ترکیه در کاهش حجم تجارت میان دو کشور به علت این تحریم ها را مطلع هستیم.

نماینده حزب عدالت و توسعه در وان و رئیس پارلمانی دوستی ایران و ترکیه نیز در این پنل گفت که فضای بسیار گسترده برای توسعه روابط تجاری بین ایران و ترکیه وجود دارد.

عثمان نوری گل آچار با بیان اینکه ایران به علت تحریم های آمریکا در واردات ﮐﺎﻻﻫﺎی ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ای، واﺳﻄﻪای و مواد اولیه با مسائل جدی روبرو است، اضافه نمود: همکاری با ترکیه در این شرایط امتیاز جدی برای ایران است.

وی سرمایه گذاری مشترک بازرگانان ایرانی و ترک را به نفع هر دو طرف دانست و یادآورشد: گردشگری، انرژی، آموزش و پرورش، صنعت فراوری و بخش سلامت از حوزه های هستند که هر دو کشور می توانند همکاری های خود را توسعه دهند.

رئیس پارلمانی دوستی ایران و ترکیه تاکید نمود که ترکیه در قبال تحریم های آمریکا علیه تهران موضع گیری اصولی از خود نشان داده است.

به گفته وی، ایرانیان از صندلی مهمی در بخش گردشگری ترکیه برخوردار هستند به گونه ای که سال گذشته دو میلیون گردشگر ایرانی از ترکیه بازدید نموده اند.

خاورم*9469*1211

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13978

به "تاکید سفیر ایران در ترکیه بر گسترش روابط دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سفیر ایران در ترکیه بر گسترش روابط دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید