تحقق شعار جهش فراوری با نقش آفرینی فضای مجازی، قرار است به فراوری دو میلیون گوشی در کشور برسیم

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: فضای مجازی و تکنولوژی های آن در تحقق این شعار که افزایش فراوری کشور در مقیاس چندین برابر است نقش بسزایی دارد.

تحقق شعار جهش فراوری با نقش آفرینی فضای مجازی، قرار است به فراوری دو میلیون گوشی در کشور برسیم

سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به تحقق شعار سال که جهش فراوری نامگذاری شده است، گفت: فضای مجازی و تکنولوژی های آن در تحقق این شعار که افزایش فراوری کشور در مقیاس چندین برابر است نقش بسزایی دارد.

می توانیم علاوه بر صنعت، در حوزه نرم افزارها و پلت فرم ها جهش فراوری داشته باشیم

وی اضافه کرد: براساس سیاست ها و برنامه های مرکز ملی فضای مجازی، می توانیم علاوه بر صنعت، در حوزه نرم افزارها، پلت فرم ها و سخت افزارهای خاص منظوره که از آن تعبیر به (appliance) می گردد نیز جهش فراوری داشته باشیم.

در حوزه حقوقی و قانونی کشور باید توجه ویژه به مالکیت فکری گردد

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به اقدامات این مرکز در این خصوص، تاکید نمود: در حوزه حقوقی و قانونی در کشور باید اقداماتی همچون توجه ویژه به مالکیت فکری در کشور صورت گیرد و بر همین اساس باید نشان های تجاری و برندها مورد حمایت نهاده شده و سازکارهایی برای مواجهه با متعرضان به مالکیت ها و دارایی های فکری کشور مشخص گردد که این وظیفه شورای عالی فضای مجازی کشور به عنوان نقطه کانونی تصمیم گیری دراین حوزه است تا سازماندهی این حوزه بتوان از دارایی های فکری مردم محافظت کنیم.

دولت باید پلت فرم ها را مورد توجه قرار دهد

وی در رابطه با توسعه پلت فرم ها در کشور توضیح داد: دولت به عنوان یکی از عظیمترین ساختارهای اجتماعی و مالی کشور باید پلت فرم ها را مورد توجه قرار داده و شعار دولت به مثابه سکو (پلت فرم) را اولویت قرار دهد تا شاهد شکل گیری سکوهای عظیم باشیم.

راه اندازی پلت فرم آموزشی دانش آموزشی در کشور

فیروزآبادی اضافه کرد: به دلیل مشکلاتی که در رابطه با بیماری کرونا در کشور ایجاد شده و باعث شده بود که کلاس های درسی در کشور تعطیل گردد، خوشبختانه شاهد راه اندازی پلت فرم آموزشی دانش آموزشی در کشور (شاد- شبکه آموزش دانش آموزی) بودیم که با راه اندازی آن خدمات قابل توجهی در شبکه فراوری خواهد شد.

آنالیز شرایط میلیون ها نفر تحت پروژه غربالگری کرونا بدون مراجعه حضوری در کشور

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به نمونه دیگری از جهش فراوری در حوزه فضای مجازی در کشور گفت: پلت فرم های دیگری در حوزه بیمه، بانک و بهداشت و درمان در کشور راه اندازی شده که بخش هایی از این پلت فرم ها به خصوص درحوزه بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا مورد توجه نهاده شد و ما شاهد آنالیز شرایط میلیون ها نفر تحت پروژه غربالگری کرونا بدون مراجعه حضوری در کشور بودیم.

وی با بیان این که توسعه سکوهای بورسی کشور با عنوان سامانه سجام در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز اجرا شده است، گفت: دهها میلیون نفر ایرانی می توانند از راه دور نسبت به فعالیت های مرتبط به حوزه بورسی و خرید و فروش سهام خود فعال باشند که این پدیده نادر و خاص در کشور، تسهیل حجم بالایی از عملیات بورسی را به همراه داشته است.

قرار است به فراوری دو میلیون گوشی در کشور برسیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در مورد سایر برنامه حوزه فضای مجازی در راستای جهش فراوری اضافه کرد: فراوری گوشی های تلفن همراه یکی دیگر از مباحث مهم این حوزه است و براساس برنامه ای که داریم قرار است به فراوری دو میلیون گوشی در کشور برسیم. این درحالی است که گوشی های تلفن همراه داخلی از سیستم عامل هایی بدون احتیاج به کنترل و تعلق به پلت فرم های جهانی اندروید و اپل استفاده خواهند کرد تا بتوانیم بر روی این گوشی ها از برنامه های پر کاربرد و میلیونی مورد استفاده عامه مردم از قبیل برنامه های تاکسی یا حمل و نقل، خرید کالا، سرگرمی و گردشگری استفاده کنیم.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 99870

به "تحقق شعار جهش فراوری با نقش آفرینی فضای مجازی، قرار است به فراوری دو میلیون گوشی در کشور برسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق شعار جهش فراوری با نقش آفرینی فضای مجازی، قرار است به فراوری دو میلیون گوشی در کشور برسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید