تمهیدات لازم برای حفظ سلامت دانشجویان خوابگاهی در علوم پزشکی تهران پیش بینی شده است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تمهیدات لازم برای حفظ سلامت و مقابله با شیوع ویروس کرونا در خوابگاه های دانشجویی پیش بینی شده است.

تمهیدات لازم برای حفظ سلامت دانشجویان خوابگاهی در علوم پزشکی تهران پیش بینی شده است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمدحسین پورغریب، دستورالعمل حفظ سلامت و مقابله با شیوع ویروس کرونا در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه را تشریح کرد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ارسال دستورالعمل کشوری پیشگیری از کرونا به مدیریت های تحت پوشش این معاونت خبر داد و گفت: در معاونت دانشجویی فرهنگی اقداماتی اجرا شده است که از آن جمله می توان به برگزاری دوره آنلاین آموزش مقابله با ویروس کرونا با همکاری سازمان نظام پزشکی کل کشور اشاره کرد.

پورغریب در پاسخ به این پرسش که چگونه می توانیم ریسک ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهیم، توصیه کرد: کلیه دانشجویان ساکن خوابگاه که دچار علائم بیماری کرونا، چون تب، سرفه خشک، تنگی نفس و ضعف عمومی هستند، باید در اسرع وقت به مرکز بهداشت کوی دانشگاه مراجعه و از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: به همین منظور کادر درمانی و تجهیزات و دارو های مورد نیاز بصورت شبانه روزی در مرکز بهداشت خوابگاه کوی مستقر خواهند بود و افرادی که در مناطق شیوع این بیماری حضور داشته و یا دارای علائم این بیماری باشند، غربالگری خواهند شد و مکان هایی برای اسکان دانشجویان مشکوک به بیماری در نظر گرفته شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر رعایت اصول بهداشتی به خصوص شستن مکرر دستان با صابون تاکید کرد و افزود: مسئولین خوابگاه موظفند که با تکریم و رعایت شأن دانشجو بطور جد و مستمر از طریق کنترل افراد دارای علائم، بر این موضوع نظارت کنند، همچنین پذیرش مهمان در هر قالبی در خوابگاه های دانشجویی تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

وی افزود: برای پیشگیری از شیوع این ویروس، نظارت بر خوابگاه های دانشجویی به مراتب افزایش خواهد یافت و همچنین بر روی نحوه طبخ و توزیع غذا دقت بیشتری اعمال خواهد شد.

پورغریب خاطرنشان کرد: در حال حاضر حفظ سلامت دانشجویان در صدر وظایف ما واقع شده است و حسب اهمیت موضوع رعایت مفاد اطلاعیه الزامی خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71398

به "تمهیدات لازم برای حفظ سلامت دانشجویان خوابگاهی در علوم پزشکی تهران پیش بینی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات لازم برای حفظ سلامت دانشجویان خوابگاهی در علوم پزشکی تهران پیش بینی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید