تندیس همایش ملی دانش آموزی و جایزه بنیاد البرز به دانش آموزان نخبه کشوری اهدا می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - نشست پایانی کمیته علمی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز در محل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان تشکیل شد و با آنالیز نفرات معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، دانش آموزان برتر کشوری همایش ملی دانش آموزی انتخاب شدند.

تندیس همایش ملی دانش آموزی و جایزه بنیاد البرز به دانش آموزان نخبه کشوری اهدا می گردد

در این کمیته علمی که در آن نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش، بنیاد فرهنگی البرز و تعدادی از معلمان پیشکسوت در رشته های مختلف حضور داشتند، مدارک و مستندات دانش آموزان برتر کشوری در مقاطع متوسطه اول و دوم و در رشته های ریاضی فیزیک، تجربی، ادبیات و علوم انسانی، فنی و حرفه ای و کاردانش مورد آنالیز قرار می گیرد.

فرایند انتخاب دانش آموزان برتر در پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز بدین ترتیب است که پس از ابلاغ بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، ادارات کل استان ها از بین دانش آموزان برتر استان، نفرات واجد شرایط را به همراه مدارک و مستندات آن ها به وسیله سایت جایزه بنیاد البرز به نشانی www.alborzprize.ir معرفی کردند.

با تجمیع مستندات دریافتی، نشست مقدماتی کمیته علمی پنجاه و هفتمین سال جایزه بنیاد البرز طی روزهای 6 تا 10 مهرماه برگزار گردید. با آنالیز و ارزیابی مستندات دریافتی دانش آموزان از سراسر کشور، نسبت به ورود اطلاعات مدارک هر یک در فرم های مربوطه اقدام شد و نهایتاً فرم های نفرات واجد شرایط، برای داوری در بخش نهایی کمیته علمی آماده و رجحانن های کشوری در جلسه انتهای کمیته علمی در تاریخ 11 مهرماه 99 انتخاب شدند.

با اعلام اسامی دانش آموزان برتر کشوری به وزارت آموزش و پرورش، ادارات کل استانی هماهنگی لازم را جهت اطلاع دانش آموزان برتر کشوری و اعزام ایشان به همایش ملی دانش آموزی را انجام می دهند. در حاشیه مراسم داوری، از پوستر و تندیس همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز رونمایی شد.

این آیین رونمایی با حضور حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و رئیس همایش، سید مصطفی آذرکیش مدیرکل فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، پرفسور داریوش فرهود، پدر علم ژنتیک ایران، و آقای معتمدی معلم نمونه معلم نمونه رشته فیزیک به نمایندگی از کمیته علمی و گروه داوری برگزار گردید.

همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز با هدف تقدیر از دانش آموزان برتر سراسر کشور، طی مراسمی در روز سه شنبه 6 آبان ماه 99 به صورت مجازی و همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار می گردد و منتخبان هر استان در همان استان محل سکونت خود مورد تقدیر قرار می گیرند.

معرفی بنیاد البرز

بنیاد فرهنگی البرز در سال 1342 شمسی با هدف یاری به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش آموزان برگزیده و نوجوانان با استعداد ایرانی، به وسیله اعطای جایزه بنیاد البرز به همت مردی خیراندیش و نیک سیرت، مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده که طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال های اخیر در قالب همایش های ملی با حضور مقامات علمی و مسؤولان کشوری محقق شده است.

این بنیاد از شروع فعالیت تا به امروز به بیش از سه هزار دانشجو وام تحصیل و اشتغال به کار پرداخت و به بیش از چهار هزار و 650 نفر نیز جایزه حسن تحصیل اهدا نموده است. در دهه اخیر، تا انتها نیمه اول سال 1399 نیز با برگزاری 6 همایش ملی در تهران و هشت همایش استانی، به بیش از 1300 نفر دانشمند، مخترع، دانشجو، طلبه و دانش آموز برتر کشوری و استانی، جایزه بنیاد البرز اعطا شده است.

بعضی از ویژگی های انحصاری جایزه بنیاد البرز در مقایسه با جوایز متعدد حال حاضر کشور عبارتند از:

با سابقه­ ترین جایزه علمی کشور (بیش از نیم قرن قدمت)

تنها جایزه علمی بر مبنای سنت حسنه وقف

استقلال هویت و عدم وابستگی مادی به دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی و دولتی

تنها جایزه غیردولتی، بدون تحمیل هزینه ای برای حضور شرکت نمایندگان

قابلیت معرفی به عنوان نوبل ایرانی در تراز جوایز علمی معتبر دنیا (بر اساس چشم انداز ترسیمی از سوی واقف)

حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در حاشیه این مراسم درباره فعالیت های این بنیاد علمی فرهنگی در حمایت از نخبگان کشور اظهار کرد: این بنیاد فرهنگی از شروع فعالیت تا به امروز به بیش از سه هزار دانشجو وام تحصیل و اشتغال به کار پرداخت و به بیش از چهار هزار و 650 نفر نیز جایزه حسن تحصیل اهدا نموده است. در دهه اخیر، تا انتها نیمه اول سال 1399 نیز با برگزاری 6 همایش ملی در تهران و هشت همایش استانی، به بیش از 1300 نفر دانشمند، مخترع، دانشجو، طلبه و دانش آموز برتر کشوری و استانی، جایزه بنیاد البرز اعطا شده است.

وی همچنین در مورد جایزه بنیاد البرز گفت: جایزه بنیاد البرز به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و رجحان علمی در سطح کشور از سال 1342 در دستور کار بنیاد فرهنگی البرز نهاده شد. این جایزه به صورت سالانه به نخبگان علمی برتر ایرانی تعلق می گیرد که به اشاعه فرهنگ کشور، تسکین آلام بشری، رفاه زندگی انسانی و افزایش حیثیت ایرانی در جامعه دنیای یاری نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 112328

به "تندیس همایش ملی دانش آموزی و جایزه بنیاد البرز به دانش آموزان نخبه کشوری اهدا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندیس همایش ملی دانش آموزی و جایزه بنیاد البرز به دانش آموزان نخبه کشوری اهدا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید