تولید خودرو پس از 2 سال از رشد منفی خارج شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، حسین مدرس خیابانی امروز (چهارشنبه) گفت: در حالی که با خروج خودروسازان فرانسوی و کره ای رنو و کیا پس از دور تازه تحریم های آمریکا، کسی فکر نمی کرد بتوانیم به تولید ادامه دهیم، اما امسال تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو برنامه ریزی شده است.

تولید خودرو پس از 2 سال از رشد منفی خارج شد

در سال 98 در مجموع 831 هزار و 334 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با سال 97 افت 13 درصدی داشت.

برخی رکوردهای حوزه صنعت و معدن

سرپرست وزارت صنعت، در ادامه به ثبت برخی رکوردها در حوزه های صنعتی و معدنی در هفت سال گذشته از دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: به طور نمونه تولید فولاد در هفت سال گذشته در مقایسه با پیش از آن دو برابر و در مقایسه با پیش از انقلاب 30 برابر شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه سیمان، رشد 15 برابری تولید نسبت به سال 57، در حوزه پتروشیمی رشد دو برابری در مقایسه با سال 91 و در حوزه نساجی و پوشاک رشد بیش از دو برابری در هفت سال گذشته حاصل شده است.

مدرس خیابانی همچنین از رشد 31 درصدی تولید لاستیک خودرو در سه ماهه امسال خبر داد که با همت تولیدکنندگان این حوزه در شرایط سخت تحریم ها و کرونا به دست آمد.

وی بیان کرد: در حالی که تا 10 سال پیش واردکننده کولر گازی بودیم، امروز 75 درصد نیازها در این حوزه از داخل تامین می شود و فقط یکی از واحدهای تولیدی در این حوزه از ابتدای امسال تا امروز بیش از سه برابر کل پارسال تولید داشته است.

سرپرست وزارت صنعت، رشد 49 درصدی تولید آلومینیوم در چهار ماهه امسال را یادآور شد و گفت: پارسال ظرفیت تولید آلومینیوم به 750 هزار تن رسید که دو برابر ظرفیت پیش از آن است.

پنل تلویزیون برای نخستین بار در کشور تولید می شود

سرپرست وزارت صنعت از برنامه ریزی برای افتتاح و بهره برداری از یک واحد تولید پنل تلویزیون در کشور در یکی از سایت های تولید لوازم خانگی کشور در هفته دولت برای نخستین بار خبر داد.

مدرس خیابانی با اشاره به متفاوت شدن کالاهای لوازم خانگی در 15 سال گذشته، گفت: این کارخانه به ظرفیت سالیانه 700 هزار عدد، برای نخستین بار پنل تلویزیون تولید خواهد کرد که تا پیش از این از خارج کشور تامین می شد.

وی گفت: در هفته دولت همچنین یک واحد تولید یخچال و فریزر با ظرفیت 300 هزار دستگاه در سال در قم افتتاح خواهد شد.

منبع: ایرنا

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور نوروز، بهار

huseynvahedi.ir: وبلاگ واحدی | من یک جهانگرد هستم

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت| تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 104000

به "تولید خودرو پس از 2 سال از رشد منفی خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید خودرو پس از 2 سال از رشد منفی خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید