جزئیات بخشودگی صد درصد جرایم مالیاتی واحد های تولیدی، چالش های قانون مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش مجله سرگرمی، معاون سازمان امور مالیاتی گفت:صد درصد جرایم مالیاتی مودیانی که تا خاتمه مهر بدهی خود را پرداخت نمایند، بخشیده می گردد.

جزئیات بخشودگی صد درصد جرایم مالیاتی واحد های تولیدی، چالش های قانون مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرنگار، مسیحی معاون سازمان امور مالیاتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر توضیح داد: سازمان امور مالیاتی در سال حمایت از کالای ایرانی به بخش فراوری یک نگاه ویژه داشته و مقرر شده مودیان مالیاتی (کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی غیر دولتی) که تا سرانجام مهرماه نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام نمایند صددر صد جرائم آنها بخشیده می گردد.

وی ادامه داد: طبق بخشنامه جدید تا سرانجام سال به ازای هر ماه میزان بخگرددگی جرایم 2 درصد کاهش می یابد. ما باید شرایطی فراهم کنیم که بعد از این، اخذ مالیات بر مبنای صداقت و خوداظهاری باشد.

مسیحی توضیح داد:کتمان درآمد و عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی قابل بخشش نیست. برای سال بعد موضوع بخگرددگی جرایم مالیاتی تغییر می نماید و سال جاری فرصت خوبی برای مودیان فراهم است. بخگرددگی جرایم به این صورت برای سال های بعد تکرار نمی گردد و قانون نظام مند تر از قبل اجرا می گردد تا تمکین مالیاتی را افزایش دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مالیات قدرت ذاتی دولت هاست، گفت: استراتژی سازمان امور مالیاتی اینست که حمایت ها باید مشروط و محدود باشد.

وی اضافه نمود: مالیات بر ارزش اضافه نموده در 160 کشور اجرایی می گردد. قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده در کشور ما عیار اقتصاد را نمایان کرد و معین شدکه اقتصاد از قاچاق، فراوری زیرپله ای و توزیع نامناسب رنج می برد. دو راه داریم یا این قانون را که کنار بگذاریم یا اینکه مسائل شناسایی شده را برطرف کنیم.

مسیحی با اشاره به گلایه فعالان مالی از پرداخت مالیات بر ارزش اضافه نموده و عدم امکان دریافت آن از طرف های تجاری خود تاکید نمود: باید معین گردد کدام بخش است که از پرداخت مالیات بر ارزش اضافه نموده سر باز می زند و حاضر نیست زنجیره ها شفاف گردد.

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به خواسته فعالان خصوصی مبنی بر پرداخت عادلانه مالیات گفت: سعی می گردد مالیات برمبنای ریزداده هایی که فعالان مالی ارائه می دهند دریافت گردد.

جمع بندی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه پیش از آنالیز بودجه 99

در ادامه روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ضمن تقدیر از اقدام سازمان امور مالیاتی مبنی در بخشش جرائم مالیاتی گفت: زمانی که برای پرداخت اصل بدهی معین شده کوتاه است و با توجه به وضعیت کنونی که نقدینگی بخش فراوری کم شده شرایط پرداخت سخت است و باید فرصت بیشتری در اختیار فراورینمایندگان قرار داده می شد.

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده هم نقائصی دارد اضافه نمود: قرار بود این مالیات از مصرف نماینده نهایی گرفته گردد، اکنون ما به عنوان فعال مالی این مالیات را پرداخت می کنیم، اما نمی توانیم از طرف های تجاری خود مالیات بر ارزش اضافه نموده را دریافت کنیم.

روغنی تاکید نمود: مالیات، کشور را به رشد و مالی می رساند و فعالان مالی اصرار دارند مالیات ستانی در کشور به طور عادلانه اجرا گردد. در کشور ما این بخش دچار مشکل است الان تمام فشار مالیاتی روی فعالان مالی شناسنامه دار است. قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده باید بازنگری و شفاف سازی گردد.

معین تکلیف قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده تا دو ماه آینده

در ادامه حسنی شاهرودی سخنگوی کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی درباره تاخیر معین تکلیف قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده در مجلس، توضیح داد: یکی از موانع فراوری ، مسائلی مالیاتی است. قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده بسیار متنوع و در 10 فصل بیان شده است و نمایندگان مجلس هزاران ساعت برای این قانون وقت گذاشته اند.

وی ادامه داد: عدالت، شفافیت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در این قانون تاکید شده که همه اقدامات در جهت رونق فراوری است.

این نماینده مجلس گفت: در این قانون، سامانه مالیاتی پیش بینی شده است که طبق آن حلقه های مختلف مالیات پرداخت می نمایند و در حلقه بعدی آن را دریافت می نمایند، مالیات نهایی را مصرف نماینده پرداخت می نماید.

شاهرودی توضیح داد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده هفته گذشته تقدیم صحن مجلس شده و تا هفته دیگر کار روی آن آغاز می گردد. پیش بینی می کنیم تا دوماه دیگر از صحن خارج و تقدیم شورای نگهبان گردد.

در ادامه مقیمی معاون وزارت صمت با اشاره به بخگرددگی جرائم مالیاتی گفت: بعضی واحد های فراوری برای ادامه کار احتیاج به دریافت تسهیلات دارند اما به دلیل مسائل مالیاتی از دریافت تسهیلات بی بهره مانده اند. بخگرددگی جرائم مالیاتی، انگیزه واحد های فراوریی را برای ادامه کار بیشتر نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39416

به "جزئیات بخشودگی صد درصد جرایم مالیاتی واحد های تولیدی، چالش های قانون مالیات بر ارزش افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بخشودگی صد درصد جرایم مالیاتی واحد های تولیدی، چالش های قانون مالیات بر ارزش افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید