جشنواره فردوس شناسی برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، جشنواره فردوس شناسی با حضور فرماندار شهرستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی و مسئولان شهرستان در محل بناهای تاریخی امامزادگان و موزه مردم شناسی فردوس برگزار گردید.

جشنواره فردوس شناسی برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: در راستای معرفی آداب و رسوم و بازیهای بومی و محلی شهرستان، جشنواره فردوس شناسی با انجام بازیهای چولغزک، مکتب خانه، دعای طلب باران، کل مقسی، سر سه قطاره، یه قل دو قل، تقزبران و .... با همکاری اداره آموزش و پرورش و اجرای دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان در شهر تاریخی تون و در محل بناهای امامزادگان و موزه مردم شناسی شهرستان برگزار گردید.

روح اله صداقت طالبی بیان کرد: همایش فردوس شناسی با هدف آشنایی نسل جوان و دانش آموزان هر ساله در شهرستان فردوس برگزار می گردد، که علاوه بر استقبال بی نظیر عموم مردم و نسل جوان ، در زنده نگه داشتن سنت های قدیمی و رشد و اعتلای فرهنگ منطقه نقشی بی بدلیل دارد که با استمرار و اجرای برنامه های مذکور می توان گام موثری در معرفی آداب و رسوم و فرهنگ این منطقه برداشت.

در سرانجام این برنامه کلیه دانش اموزان و عموم مردم و مسئولین مربوطه از جاذبه های شهرستان (شهر تاریخی تون) بازدید کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22651

به "جشنواره فردوس شناسی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فردوس شناسی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید