خروج جدایی طلبان از عدن؛ پیش احتیاج تبادل نظر با دولت مستعفی یمن

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، یک مقام بلندپایه دولت مستعفی یمن گفت که جدایی طلبان تحت حمایت امارات متحده عربی پیش از هرگونه مصاحبه با دولت مستعفی یمن باید از مناطق تحت تصرف خود در جنوب شهر بندری عدن خارج شوند.

خروج جدایی طلبان از عدن؛ پیش احتیاج تبادل نظر با دولت مستعفی یمن

محمد عبدالله الحدرمی روز چهارشنبه از شورای انتقالی جنوب یمن خواست تا سلاحهای خود را به دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی تسلیم کنند.

هفته گذشته، کمربند امنیتی- شبه نظامیان متحد با شورای انتقالی جنوب- پایگاههای نظامی دولت مستعفی یمن را تصرف کرد و پس از چهار روز درگیری با نیروهای وفادار به منصور هادی، کنترل شهر عدن را بطور مؤثر در دست گرفت.

در همین حال، عربستان سعودی که در جنگ با حوثی ها رهبری یک ائتلاف نظامی با امارات متحده عربی را برعهده دارد، خواهان برگزاری نشستی بر سر موضوع عدن شد.

طبق داده های سازمان ملل، این درگیریهای حدود 40 کشته و 260 زخمی برجای گذاشت. اما کمیته بین المللی صلیب سرخ روز دوشنبه اعلام نمود که درمانگاههای پزشکی در عدن از شمار بالای کشته شدگان و صدها زخمی خبر دادند.

لازم به ذکر است از سال 2014 که نیروهای حوثی کنترل شهر صنعا، پایتخت یمن را در دست گرفتند، شهر عدن مرکز قدرت دولت مستعفی یمن بشمار می رفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37772

به "خروج جدایی طلبان از عدن؛ پیش احتیاج تبادل نظر با دولت مستعفی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج جدایی طلبان از عدن؛ پیش احتیاج تبادل نظر با دولت مستعفی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید