خروج IOC از مشکل عظیم با تعویق المپیک، نفس راحت برای سهمیه ها

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، اینکه المپیک بزرگترین و فراگیرترین آوردگاه ورزشی دنیا به حساب می آید از جمله ویژگی های منحصر به فرد این رویداد است که حتی در چگونگی ورود به آن هم تأثیر گذاشته طوریکه راهیابی به المپیک سخت تر از هر رویداد ورزشی دیگر است. به خصوص که در بعضی رشته ها حضور در چند رویداد و چگونگی عملکرد در آنها، معین کننده شرایط المپیکی ورزشکار خواهد بود.

خروج IOC از مشکل عظیم با تعویق المپیک، نفس راحت برای سهمیه ها

لازمه حضور در میادین المپیک، کسب سهمیه در قالب رویدادهای گزینشی برگزار گردیده زیر نظر فدراسیون های دنیای و تأیید آن از طرف کمیته بین المللی المپیک (IOC) است. برگزاری این رویدادها برای المپیک 2020 توکیو تقریباً از یک سال پیش در رشته های مختلف شروع شد اما بعد از چندماه پیگیری و معین شدن شرایط بعضی سهمیه ها، به خاطر شیوع ویروس کرونا فرایند ادامه آنها به یکباره متوقف شد.

المپیک به تعویق افتاد؟

روزنامه اسپانیایی آ. اس در تازه ترین خبر پیرامون برگزاری یا تعویق بازی های المپیک 2020 توکیو نوشته است: نشست مجازی کمیته اجرایی کمیته بین المللی المپیک روز یکشنبه برگزار گردید و طی آن به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در دنیا تصمیم به تعویق بازی های المپیک توکیو گرفته شد. براساس ادعای این روزنامه قرار است مسئولان کمیته بین المللی المپیک این خبر رو به طور رسمی به اطلاع کشورهای مختلف برسانند.

این تصمیم به دنبال درخواست های متعدد کشورهای مختلف برای تعویق المپیک 2020 گرفته شده است اما هنوز معین نیست زمان جدید برگزاری بازی های المپیک معین گردد. کمیته اجرایی کمیته بین المللی المپیک در حالی تصمیم به تعویق این بازی ها گرفته است که هنوز از سوی مسئولان ژاپنی برگزار نماینده این دوره از بازی ها اظهار نظری در این مورد صورت نگرفته است.

توزیع سهمیه های المپیک در بن بست

لغو اجباری مسابقات انتخابی المپیک به عظیمترین معضل در رابطه با دوره جدید بازی ها تبدیل شده طوریکه در خصوص برگزاری خودِ بازی ها هم ابهاماتی ایجاد نموده است. در واقع اینکه مسئولان کمیته بین المللی المپیک در خصوص برگزاری سرِوقت بازی های 2020 توکیو دچار چالش شده اند به خاطر بلاتکلیفی در شرایط سهمیه هایی است که هنوز توزیع نشده اند.

طبق آنچه کمیته بین المللی المپیک هم به آن تاکید نموده تا به امروز 57 درصد رقابت های انتخابی برای المپیک برگزار گردیده است و بر اساس نتایج آنها بخشی از ورزشکاران و تیم های راه یافته به این دوره بازی ها معین شدند. اما شمار زیادی از ورزشکاران و تیم های دیگر هم به رغم طی کردن مراحل آماده سازی، فرصت حضور در میادین گزینشی را به خاطر حفظ سلامتی خود از دست دادند و حالا بیشتر از قبل خود را در دو راهی المپیکی شدن و نشدن می بینند چراکه اصلاً معین نیست سهمیه های باقی مانده چگونه و با چه ملاکی توزیع خواهد شد یا اینکه اصلاً توزیعی در کار خواهد بود یا نه؟

تدابیر احتمالی برای چالش عظیم المپیک

خبرنگاران پیش از این در گزارشی با عنوان چهار سناریوی محتمل برای المپیک 2020 به آنالیز تصمیمات احتمالی در خصوص المپیک تابستانی سال آینده و زمان برگزاری آن پرداخت. یکی از احتمالات قابل پیش بینی در این زمینه تأخیر دو ماهه المپیک است. در این صورت فدراسیون های دنیای فرصت دارند تا برای رقابت های گزینشی لغو شده خود زمان جدیدی را معین نمایند و اینگونه 43 درصد رقابت های گزینشی باقی مانده هم به پایان خواهد رسید.

اما در صورتیکه المپیک 2020 توکیو در همان موعد مقرر یعنی 3 تا 19 مردادماه برگزار گردد، تکلیف سهمیه های بلاتکلیف چگونه خواهد شد؟ در این صورت هم احتمالات زیادی در رابطه جهت توزیع سهمیه ها قابل پیش بینی است که برگزاری فشرده رقابت های انتخابی - با اعمال تغییر تاریخ - یکی از آنها است. البته با توجه گستردگی ویروس کرونا در دنیا احتمال بهره گیری از این روش شاید در شرایطی خاص امکان پذیر باشد.

اینکه IOC تنها در خصوص رشته هایی که رقابت ورزشکاران شان در المپیک از جذابت و تعداد تماشاگر بیشتری برخوردار است اقدام به برگزاری رقابت های انتخابی کند و معین شرایط سهمیه در دیگر رشته ها را منوط به رنکینگ دنیای کند هم بعید نیست. البته شاید هم استفاده از رنکینگ دنیای را به طور یکسان برای همه رشته ها اعمال کند.

در هرصورت اینکه چگونگی فرایند شیوع کرونا در تصمیم گیری مقامات IOC تأثیر مستقیم خواهد داشت و چه بسا آنها را مجبور کند توزیع بخش باقی مانده سهمیه ها را متوقف و المپیک 2020 را با ورزشکارانی که تا به امروز کسب سهمیه نموده اند، برگزار کند البته در صورتیکه بر برگزاری به موقع المپیک اصرار داشته باشند.

در هر صورت اینکه قاعدتاً مدیران IOC به خاطر شرایط استثنایی حاصل از شیوع ویروس کرونا، نگاه منعطف تری برای معین تلکلیف سهمیه های بلاتکلیف خواهد داشت کماانیکه در نشست اخیری که با نمایندگان فدراسیون های دنیای داشتند، تاکید داشتند که در رقابت های انتخابی باقی مانده سخت گیری کمتری داشته باشند.

دیگر اینکه اگر کمیته بین المللی المپیک در خصوص برگزاری رقابت های گزینشی المپیک و معین تکلیف سهمیه های بلاتکلیف به نتیجه برسد، می تواند تصمیم خود برای المپیک و زمان برگزاری آن را هم قطعی کند.

در انتظار اعلام رسمی تعویق

با اینکه یک روزنامه اسپانیایی از تعویق المپیک خبر داده است اما هنوز معین نیست کمیته بین المللی المپیک چه زمانی بیانیه رسمی خود را در خصوص تعویق این رویداد صادر خواهد نمود. در این مورد عنوان شده که کمیته بین المللی المپیک میخواهد تا یک ماه آینده شرایط را آنالیز کند و پس از آن موقع جدید برگزاری بازی ها را اعلام کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78806

به "خروج IOC از مشکل عظیم با تعویق المپیک، نفس راحت برای سهمیه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج IOC از مشکل عظیم با تعویق المپیک، نفس راحت برای سهمیه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید