خودرویی ها و بانکی ها بورس را بالا کشیدند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : در معاملات امروز دوم دی ماه 1399، قیمت سهام تمام شرکت های دو گروه بانکی و خودرویی رشد کرد و عامل اصلی رشد شاخص کل بازار سهام تهران شد.

خودرویی ها و بانکی ها بورس را بالا کشیدند

به گزارش خبرنگاران، روز سه شنبه تابلوی بورس پایتخت سبزپوش شد. شاخص کل بورس 8 هزار و 496 واحد بالا آمد و به سطح یک میلیون و 444 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد 7 هزار و 965 واحدی به رقم 460 هزار واحد افزایش یافت و شاخص فرابورس 174 واحد رشد کرد و به رقم 20 هزار و 119 واحد رسید.

تازه ترین خبرها و تحلیل های مالی را در اینستاگرام خبرنگاران مشاهده کنید

عرضه و تقاضای پیش گشایش بازار

در پیش گشایش معاملات امروز بورس، 301 نماد بازار صف خرید و 116 نماد صف فروش داشتند. بیشترین صف خرید به شرکت های پدیده شیمی قرن (قرن)، سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و شرکت دارویی برکت (برکت) تعلق داشت و شرکت بهنوش ایران (غبهنوش)، شرکت مگسال (زمگسا) و ایران تایر (پتایر) بیشترین صف فروش را داشتند.

رشد نماگرهای تابلوی بورس

بورس معاملات امروز را نزولی شروع کرد و در 15 دقیقه ابتدایی 3 هزار واحد نزول کرد. اما پس از آن صعودی شد و در ساعت 10 به سطح یک میلیون و 443 هزار واحد رسید. در یک ساعت بعدی معاملات شاخص کل کمی پایین آمد، اما در ساعت سرانجامی، معاملات روز سه شنبه روندی صعودی پیدا کرد و در سرانجام معاملات امروز، شاخص کل 8 هزار و 496 واحد بالاتر از رقم دیروز ایستاد و به رقم یک میلیون و 444 هزار واحد رسید.

اما شاخص کل هم وزن 7 هزار و 965 واحد رشد کرد و در رقم 460 هزار و 388 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با رشد 174 واحدی به رقم 20 هزار و 119 واحد رسید.

صعود 73 درصد بازار

در سرانجام معاملات روز سه شنبه، 355 نماد رشد قیمت داشتند که 253 نماد بورسی و 102 نماد فرابورسی بودند. همچنین 108 نماد کاهش قیمت داشتند که 74 نماد بورسی و 34 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 73 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 22 درصد بازار افت قیمت داشتند.

لیدرهای بازار

در معاملات امروز، قیمت سهام تمام شرکت های دو گروه بانکی و خودرویی رشد کرد و عامل اصلی رشد شاخص کل بازار سهام شد.

همچنین نمادهای کگل (معدنی و صنعتی گلگهر)، خودرو (ایران خودرو)، اخابر (شرکت مخابرات ایران) و وپارس (بانک پارسیان) بزرگان سبزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس داشتند.

فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) نیز قرمزرنگ های بورس بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

رشد ارزش معاملات بورس

در معاملات امروز بورس پایتخت، ارزش معاملات کل بازار با رشد 20 درصدی به رقم 19 هزار و 465 میلیارد تومان رسید، ارزش معاملات خرد نیز 13 درصد افزایش یافت و به رقم 16 هزار و 514 میلیارد تومان رسید.

ورود چشمگیر پول های حقیقی

در روز سه شنبه 792 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد تا برای چهارمین روز متوالی بورس شاهد ورود پول های حقیقی باشد. بیشترین ورود پول حقیقی را سهام شرکت کاشی پارس (کپارس) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 83 میلیارد تومان بود. پس از کپارس، سایپا و ایران خودرو بیشترین ورود پول حقیقی را داشت.

امروز در سمت تقاضا، 88 درصد خریدها توسط معامله گران حقیقی و 12 درصد توسط معامله گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، 87 درصد فروش ها توسط معامله گران حقیقی و 13 درصد توسط حقوقی ها انجام شد.

رشد تقاضای بازار

در سرانجام معاملات امروز ارزش صف های خرید نسبت به روز دوشنبه 14 درصد افزایش یافت و 2 هزار و 667 میلیارد تومان شد و ارزش صف های فروش به رقم 440 میلیارد تومان کاهش یافت که نسبت به روز معاملاتی قبل 43 درصد کمتر شده است.

عرضه و تقاضای بورس

امروز شرکت پتروشیمی بوعلی با صف خرید 402 میلیارد تومان برای نهمین روز پیاپی در صدر جدول تقاضای بازار نهاده شد. پس از بوعلی، پدیده شیمی قرن (قرن) و شرکت دارویی برکت (برکت) بیشترین صف خرید را داشتند. بیشترین صف فروش به نماد غبهنوش (شرکت بهنوش ایران) تعلق داشت که در سرانجام معاملات صف فروش 146 میلیارد تومانی داشت. پس از غبهنوش، شرکت مگسال (زمگسا) و قند اصفهان (قصفها) بیشترین صف فروش را داشتند.

شپنا در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز سه شنبه شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد. ارزش معاملات سهام شپنا 579 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، شستا بیشترین ارزش معاملات را داشت و ایران خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، سایپا و بانک تجارت در رتبه های بعدی بیشترین ارزش معاملات نهاده شدند.

سایپا صدرنشین جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، سایپا با تعداد یک میلیارد و 384 میلیون و 573 هزار و 289 سهم در صدر نهاده شده است. ایران خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار نهاده شد و رتبه سوم به بانک تجارت تعلق داشت. بانک پارسیان و بانک صادرات نیز در رتبه های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

گزارش اکوایران از بورس امروز را ببینید:

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 125517

به "خودرویی ها و بانکی ها بورس را بالا کشیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرویی ها و بانکی ها بورس را بالا کشیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید