دهقانی: جهان آمریکا را در ادامه تحریم های ایران محکوم می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، رییس کمیته امور خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که کرونا مرز نمی شناسد، اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا در ایران، آمریکا همچنان اقدام ضدانسانی در تحریم ایران را ادامه می دهد تا تجهیزات و دارو برای مقابله با این ویروس در اختیار ایران قرار نگیرد اقدامی ضد بشری که جهان آن را محکوم می نماید.

دهقانی: جهان آمریکا را در ادامه تحریم های ایران محکوم می نماید

کمال دهقانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به نامه رییس مجلس شورای اسلامی به رییس اتحادیه بین المجالس و روسای مجالس کشورهای مختلف برای مداخله جهانی جهت لغو تحریم های ضد انسانی آمریکا علیه کشورمان، اظهار کرد: این اقدام در چارچوب دیپلماسی پارلمانی انجام شد به این دلیل که جمهوری اسلامی ایران باید از همه ظرفیت های دیپلماسی خود در این شرایط استفاده نموده و جهان را از اقدامات ضد انسانی و خلاف حقوق بشر مقامات آمریکایی مطلع کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام مردم جهان با کرونا دست و پنجه نرم می نماید، اما آمریکایی ها اقدامات ضد بشری علیه مردم یمن را انجام می دهند و مسلمانان یمن را می کشند اقدامی که نزد افکار عمومی منفور است و جهانیان نظاره گر آن هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: همان طور که کرونا در جهان فراگیر شده در ایران هم شیوع پیدا نموده منتهی تفاوت ما با سایر کشورهای جهان آن است که علی رغم وجود نیروی انسانی قوی از امکانات بهداشتی و تجهیزات لازم برای مقابله با این بیماری به دلیل تحریم ها برخوردار نیستیم. صلیب سرخ سعی می نماید تجهیزات را تامین کند اما آمریکا از تحریم به عنوان ابزار فشاری استفاده نموده که اینها حکایت از سوء نیت مقامات آمریکایی دارد که دیر یا زود جوامع بشری به آن پی خواهند برد و اقدام غیرانسانی آمریکا را محکوم می نمایند.

وی با تاکید بر این که باید از تمام ظرفیت های دیپلماسی برای مقابله با اقدام ضد انسانی آمریکا در تحریم ایران به خصوص در شرایط شیوع ویروس کرونا استفاده کرد، اضافه نمود: کرونا مرز نمی شناسد و جهان را در بر گرفته است باید بشریت به فکر باشند و بدانند که اکنون اولویت ها جابه جا شده و اولویت سلامت در صدر قرار گرفته است این شامل همه جهان می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78611

به "دهقانی: جهان آمریکا را در ادامه تحریم های ایران محکوم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهقانی: جهان آمریکا را در ادامه تحریم های ایران محکوم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید