راه اندازی مقطع دکتری رشته مهندسی بافت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اعلام نهایی شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی و ابلاغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه اندازی رشته دکترای تخصصی مهندسی بافت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تایید شد.

راه اندازی مقطع دکتری رشته مهندسی بافت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمد اعتضاد رضوی ضمن استناد به رأی صادره در 272 شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: براساس درخواست و ظرفیت های آموزشی دانشگاه و تصویب شورای مذکور، از سال تحصیلی آینده رشته مهندسی بافت با ظرفیت پذیرش دو دانشجو در یک دوره، به رشته های دوره دکتری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه نموده می گردد.

وی توضیح داد: از استراتژی های اجرایی این برنامه آینده نگر بودن رشته مهندسی بافت با هدف فراوری فرآورده های مؤثر در ترمیم بافت و جایگزینی سلول ها مبتنی بر نیازهای ملی و منطقه ای است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: مهندسی بافت از رشته های بین رشته ای است که دانش آموختگان ضمن آشنایی با ساختمان بافت ها، قادر به انجام فعالیت های مختلف در قلمرو مربوط به ایجاد جایگزین های زنده برای بافت ها با استفاده از سلول های زنده و زیست مواد (Biomaterials) است.

وی بیان نمود: اکثر شرکت های فعال در زمینه مهندسی بافت و پژوهش های صورت گرفته در این خصوص، در کشورهایی مانند کانادا، آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، اسپانیا، پرتقال، لهستان، هلند، سوئیس، ترکیه، ژاپن و استرالیا دایر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اعتضاد رضوی اضافه نمود: در چند سال اخیر، ایران فعالیت های متعددی توسط گروه های مختلف دانشگاهی دارای گرایش های علوم تشریحی و سلول های بنیادی، بیوتکنولوژی، سلولی و مولکولی، جراحان ارتوپد، سروگردن، پلاستیک، مغز و اعصاب، گوارش و نیز محققین بیومواد و نساجی که هم در دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی و هم در مراکز تحقیقاتی فنی و صنعتی اشتغال دارند، به انجام رسیده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با هدف تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص جهت ارتقا سطح پژوهش و آموزش در زمینه مهندسی بافت اقدام به تدوین و اجرای برنامه مهندسی بافت و اضافه نمودن این رشته در بین رشته های تخصصی خود کرده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50009

به "راه اندازی مقطع دکتری رشته مهندسی بافت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مقطع دکتری رشته مهندسی بافت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید