رجبی مشهدی: حوادث شبکه برق علت بی نظمی در خاموشی هاست

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی صنعت برق از افزایش حوادث در شبکه برق به علت اوج گیری مصرف اطلاع داد و تاکید نمود: این حوادث باعث بهم خوردن روال تعریف شده در جداول خاموشی ها می گردد.

رجبی مشهدی: حوادث شبکه برق علت بی نظمی در خاموشی هاست

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که سه روز بسیار گرم را پشت سر گذاشتیم، اضافه کرد: براساس پیش بینی های هواشناسی تا حدود یک هفته آینده هم شاهد تداوم گرما در کشور هستیم.

رجبی مشهدی با اشاره به این که هر یک درجه افزایش دمای هوا باعث بالا رفتن 1500 مگاواتی مصرف برق می گردد، اعلام نمود: تأمین این اندازه برق که به احتیاج مصرف اضافه کرده می گردد، در شرایط کنونی بسیار سخت است.

وی با بیان این که در حال حاضر نیروگاه های کشور توان فراوری 54 هزار مگاوات برق را دارند، اضافه کرد: در حالی که روز گذشته احتیاج مصرف رکورد بسیار سنگین و بزرگی را ثبت کرد و به 66 هزار و 250 مگاوات رسید که نسبت به اوج بار سال گذشته حدود 8 هزار مگاوات و نسبت به روز مشابه سال گذشته 10 هزار مگاوات بیشتر است.

سخنگوی صنعت برق گفت: باوجود یاری های صنایع، کشاورزان و همه مشترکان در برنامه های مدیریت بار، فراوری نیروگاه ها به علت کاهش منابع آبی، جوابگوی احتیاج مصرف نیست و مجبور به اعمال خاموشی برنامه ریزی شده در بخش خانگی هستیم.

رجبی مشهدی تاکید نمود: به طور قطع مدیریت مصرف به وسیله مشترکان خانگی بسیار مؤثر است، به ویژه در وسایل سرمایشی که باعث افزایش شدید مصرف می گردد در صورتی که کولر های گازی روی دمای 25 درجه تنظیم و از دور کند کولر های آبی استفاده گردد، شاهد بهبود شرایط خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق بعلاوه در مورد تأمین برق بیمارستان هم با تاکید بر این که بیمارستان ها هیچگاه در اولویت قطعی برق نبوده و نخواهد بود، مگر آنکه حوادثی رخ دهد که منجر به قطع برق بیمارستان ها گردد، گفت: بیمارستان ها مجهز به دیزل اضطراری هستند که در شرایط قطعی برق بلافاصله وارد مدار می گردد.

وی در مورد دلایل خاموشی های خارج از جداول اعلام شده هم اضافه کرد: در این شرایط تمام تأسیسات صنعت برق شامل نیروگاه ها، خطوط انتقال و شبکه های توزیع به صورت پرفشار در حال استفاده است که باعث افزایش حوادث در شبکه می گردد.

رجبی مشهدی ادامه داد: وقتی مصرف برق بیش از پیش بینی ها افزایش می یابد، نمی توانیم خاموشی ها را براساس جدول زمانبندی اعمال کنیم و اضافه بر این در این شرایط حوادث شبکه هم افزایش می یابد که خاموشی های برنامه ریزی نشده را در پی دارد.

سخنگوی صنعت برق بعلاوه از افزایش واردات برق به کشور تا 650 مگاوات اطلاع داد و گفت: با تمهیداتی که به کار بسته شده است، در روز های آینده، شرایط تا حدی بهبود خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 151789

به "رجبی مشهدی: حوادث شبکه برق علت بی نظمی در خاموشی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجبی مشهدی: حوادث شبکه برق علت بی نظمی در خاموشی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید