روسیه: به تهدیدهای ناشی از خروج آمریکا از INF پاسخ خواهیم داد

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو در برنامه ریزی های نظامی خود احتمال استقرار زرادخانه های هسته ای آمریکا در مناطق مختلف دنیا را در نظر خواهد گرفت.

روسیه: به تهدیدهای ناشی از خروج آمریکا از INF پاسخ خواهیم داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه هشدار داد که آمریکا با خارج شدن از پیمان منع توسعه موشک های میان برد هسته ای ممکن است به دنبال استقرار زرادخانه هسته ای خود در مناطق مختلف دنیا باشد.

وی در پیامی در توییتر، تاکید نمود که روسیه این عامل منفی را در برنامه ریزی های نظامی خود در نظر خواهد گرفت و در صورتی که احتیاج باشد به تهدیدهای در حال ظهور پاسخ خواهد داد.

آدینه دو هفته پیش بود که مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا خروج واشنگتن از معاهده منع موشک های هسته ای میان برد موسوم به INF را گفت. (جزئیات بیشتر)

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، آمریکا و روسیه را از تملک، فراوری یا پرتاب آزمایشی موشک های زمین پایه میان برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه بردتر (100-500 کیلومتر) منع می کرد. این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان و میخائیل گورباچف روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد. واشنگتن بارها روسیه را به نقض این معاهده متهم نموده است، اما روسیه تمامی اتهامات را رد می نماید.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه روسیه با هشدار درباره خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، اعلام نموده بود: این اقدام پس از کوشش های متعمدانه واشنگتن در راستای تضعیف این توافقنامه بوده که دستاویزی برای نابودی این توافق به وجود آورد. (جزئیات بیشتر)

ق

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37048

به "روسیه: به تهدیدهای ناشی از خروج آمریکا از INF پاسخ خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: به تهدیدهای ناشی از خروج آمریکا از INF پاسخ خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید