زیبایی شگفت انگیز موزه های دبی

به گزارش مجله سرگرمی، معرفی موزه های دبی :

لذتی که در تماشای موزه های دبی وجود دارد شاید در تماشای برج های این شهر وجود نداشته باشد. البته تماشای موزه های دبی بیشتر برای افرادی می باشد که اگر به هر شهری بروند مشاهده مکان های تاریخی آن شهر را از یاد نمی برند. بسیاری از افرادی که علاقه به مکان های تاریخی دارند می توانند از موزه های دبی دیدن فرمایند.

زیبایی شگفت انگیز موزه های دبی

موزه های دبی انواع گوناگونی دارد و در هریک از آنها وسایل و اشیای گوناگونی وجود دارد که در ادامه بعضی از موزه های دبی که هریک ویژگی های متفاوتی دارند را معرفی می کنیم.

همانطوری که بیان کردیم بیشتر افرادی که علاقه زیادی به اماکن تاریخی دارند زمانی که به دبی می روند می توانند از موزه های دبی دیدن فرمایند و از تماشای آنها لذت ببرند. در ادامه بعضی از این موزه ها را معرفی می کنیم. بعضی از این موزه ها به قدری جذاب و ناب هستند که شما شاید به هیچ عنوان حدس نزنید که این وسایل می توانند در موزه قرار بگیرند.

1. موزه قهوه دبی :

نوشیدن قهوه فقط از این نظر که کافئین بدن شما را فراهم کند مهم نمی باشد، بلکه افرادی که قهوه می نوشیدند می توانند از این طریق به شخصیت خود پی ببرند. مکان های بسیاری در شهر دبی وجود دارد که در آنجا قهوه صرف می گردد و به قدری قهوه های آنها خوش طعم می باشد که شما تعجب می کنید چرا در بیشتر این شهر قهوه خانه وجود ندارد.

از آنجایی خالد الملا بسیار به قهوه و نوشیدن آن علاقه دارد یکی از بزرگترین اشخاص اعرابی می باشد که صاحب شرکت قهوه ایسترن من اند کو است، و به لطف او دبی بزرگترین موزه قهوه را در کل خاورمیانه دارد. این شرکت قهوه بسیار بزرگ می باشد که در منطقه تاریخی آل فهمیدی قرار گرفته است

ورود به این موزه برای عموم آزاد می باشد و شما می توانید در این شرکت که همان موزه می باشد، گاری هایی را مشاهده کنید که از گلوله ذوب شده ساخته شده اند و در جنگ جهانی اول از این گاری ها استفاده می شده است. همچنین گلدان هایی در این موزه وجود دارد که عمر صد ساله ای دارند و متعلق به مصر، اتیوپی و یمن می باشند.

یکی دیگر از آثاری که در این موزه می توانید مشاهده کنید کتاب 177 صفحه ای می باشد که در خصوص قهوه است و فردی آن را به نگارش درآورده است که بسیار قهوه می نوشیده و تمام ویژگی های آن را در این کتاب به نگارش درآورده است. نویسنده این کتاب گمنام می باشد و جزء اولین کتاب هایی به شمار می رود که در خصوص قهوه و فواید آن نوشته شده است.

2. موزه اتومبیل امیریت نیشونل :

یکی دیگر از موزه های دبی که بسیار شهرت دارد و افراد بسیاری به تماشا آن علاقه دارند موزه اتومبیل آن می باشد. این موزه از جمله موزه های دبی به شمار می رود که در خارج از شهر دبی قرار گرفته است و شما باید از دبی به ست لیوا اوسیس حرکت کنید تا بتوانید این موزه را مشاهده کنید. ساختمان این موزه مانند انباری هرمی شکل است که اطراف آن خالی می باشد و به عنوان مرکزی برای اتومبیل های شیخ حامد بن حمدان آل نهیان به شمار می رود.

در این موزه اتومبیل هایی شامل خودروهای سواری و وانت ها وجود دارد که آنها به سبک کلاسیک آمریکایی می باشند. همچنین شما می توانید در این موزه کالسکه ها و تانک های نظامی را مشاهده کنید که در خارج از جاده مورد استفاده قرار می گرفتند. بسیاری از افرادی که به دنبال موزه های دبی هستند و علاقه زیادی به ماشین دارند تماشای این موزه بهترین انتخابی است که می توانند داشته باشند.

بعضی از این اتومبیل های همان شکل و شمایلی را دارند که در گذشته داشته اند ولی بعضی دیگر را به این علت که فرسوده شده بودن بهینه سازی نموده اند. در داخل بعضی از این اتومبیل ها یخچال فریزر، تلویزیون و بعضی امکانات دیگری وجود دارد که در آن دوره بسیار جذاب بوده است. در این موزه محوطه ای وجود دارد که شما می توانید در آنجا گلف بازی کنید.

باید بدانید که این موزه از جمله بهترین موزه های دبی می باشد که موزه معمولی نمی باشد و بعضی از اتومبیل هایی که در این موزه واقع شده است در گینس ثبت شده اند، چرا که ویژگی های بسیار منحصر بفردی دارند و به همین دلیل بسیار مشهور هستند. در این موزه کامیونی وجود دارد که پنج متر می باشد و آن را به یک آپارتمان تبدیل نموده اند.

3. موزه تصاویر متحرک دبی :

یکی از موزه های دبی که در آن آثار باستانی مشهوری وجود دارد موزه تصاویر آن می باشد. فناکیستیسکوپ، پیپباکس هلندی، چشم انداز قیصر، پراکسینوسکوپ از جمله مشهورترین آثار هنری می باشد که در این موزه واقع شده است. مجموعه بسیار ارزشمندی در این موزه وجود دارد که در طول 36 سال توسط یک تاجر به نام اکرم میکناس جمع آوری شده است، این آثار به تنهایی در خاورمیانه بی نظیر می باشد.

تصاویری که در این موزه مشاهده می کنید متحرک می باشد که تمامی وقایع تاریخی را به صورت متحرک می توانید تماشا کنید. از جمله قدیم ترین موزه های دبی این موزه است که آثار قدیمی بسیاری در این موزه وجود دارد، اثر پیپ باکس هلندی از جمله قدیمی ترین آثاری می باشد که قدمت آن 1750 سال می باشد و در این موزه قرار گرفته است. این اثر مبین کوشش های اولیه انسان ها در تصاویر سه بعدی می باشد. دوربین های بسیار پیچیده ای در این موزه وجود دارد که آنها را در قاب های چوبی قرار داده اند.

4. موزه شاهین :

یکی دیگر از موزه های دبی موزه شاهین آن می باشد. همانطوری که می دانیم یکی از سنت های قدیمی کشور های عربی شکار شاهین و عقاب بوده است. شاید شکار شاهین برای شما سخت باشد ولی برای آنها به هیچ عنوان سخت نمی باشد و مانند این است که در پاساژها قدم بزنند. به همین دلیل است که امکان ندارد اعراب به بیابان های آفریقا روند و شاهین شکار ننمایند.

در اصل به دلیل اهمیت پرنده شاهین است که موزه شاهین در زمره موزه های دبی قرار گرفته است. بیشتر اعراب برای جلب توجه گردشگران که به شهر دبی می روند از شاهین استفاده می نمایند و گردشگران مایل هستند از آن پرنده عکس بگیرند. به قدری این پرنده در نزد آنها اهمیت دارد که علاوه بر اینکه آن را جزء موزه های دبی قرار داده اند برای آن پرندگان بیمارستانی را هم ساخته اند که این بیمارستان به بیمارستان شاهین ابوظبی شهرت دارد.

شما در موزه شاهین می توانید به تاریخ وجود این پرنده پی ببرید، و اگر راهنمای خوبی در این موزه داشته باشید اطلاعات بسیار جالبی در خصوص این پرنده به دست می آورید. همچنین یکی دیگر از ویژگی های این موزه این است که می تواند شاهین هایی را که در محوطه موزه در حال پرواز هستند را مشاهده کنید.

از جمله دیگر موزه های دبی، موزه دبی، موزه یونیون، موزه آینده دبی، موزه گوگنهایم ابوظبی، موزه ملی زاید، موزه لوور ابوظبی و موزه پلیس دبی می باشد که هریک از آنها ویژگی های جالبی دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دلتابان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38640

به "زیبایی شگفت انگیز موزه های دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی شگفت انگیز موزه های دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید