شورای انتقالی جنوب یمن خواستار تشکیل دولت جدید شد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن (همسو با امارات) خواستار تشکیل کابینه مشترک با دولت مستعفی منصور هادی شد.

شورای انتقالی جنوب یمن خواستار تشکیل دولت جدید شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عیدروس الزبیدی رئیس شورای انتقالی جنوب یمن که در ریاض به سر می برد، روز پنجشنبه (دیروز) در دیدار با یک هیأت آلمانی، خواستار تشکیل کابینه بر اساس سهم یکسان با دولت مستعفی منصور هادی شد.

به نوشته وبگاه اخبار الیوم، این درخواست بر خلاف متن توافق ریاض (امضاء شده در آبان 98) است. توافقی که در آن آمده، گروهها و احزاب جنوب یمن از جمله شورای انتقالی نیمی از سهمیه استان های جنوب را می توانند به خود اختصاص دهند نه تمامی آن را؛ در حالی که الزبیدی در خواسته جدیدش، تمامی سهم استان های جنوبی را از آن خود می خواهد.

یک منبع دولت مستعفی منصور هادی در این باره گفت که شورای انتقالی تنها خود را نماینده تام استان های جنوبی یمن می داند. او درخواست جدید الزبیدی را خواسته امارات دانست.

عیدروس الزبیدی حدود سه هفته پیش به دعوت عربستان سعودی به این کشور رفت تا درباره تنش های کنونی در جنوب یمن میان نیروهای شورای انتقالی و نیروهای دولت مستعفی و نیز بازگشت به توافق ریاض مصاحبه کند.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن در شامگاه ششم اردیبهشت دولت مستعفی منصور هادی را به عمل نکردن به توافق ریاض متهم کرده و از اعمال شرایط خودمختاری در جنوب یمن خبر دادند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 95100

به "شورای انتقالی جنوب یمن خواستار تشکیل دولت جدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای انتقالی جنوب یمن خواستار تشکیل دولت جدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید