صعود پورشیب، گنج زاده و علیپور به فینال کاراته وان روسیه، 4 طلا و 3 برنز در انتظار ایران

به گزارش مجله سرگرمی، ذبیح الله پورشیب، سجاد گنج زاده و رزیتا علیپور با عبور از سد حریفان خود به فینال ششمین مرحله لیگ کاراته وان در روسیه راه یافتند و حمیده عباسعلی نیز راهی دیدار رده بندی شد.

صعود پورشیب، گنج زاده و علیپور به فینال کاراته وان روسیه، 4 طلا و 3 برنز در انتظار ایران

به گزارش خبرنگاران، در دومین روز از ششمین مرحله لیگ برتر کاراته وان در سال 2019 که با حضور 642 کاراته کا از 85 کشور در مسکو روسیه برگزار می شود، امروز و در وزن 61-کیلوگرم، رزیتا علیپور با غلبه بر تمامی حریفانش فینالیست شد و فردا(یکشنبه) برای کسب مدال طلا به مصاف هانا جوما از کانادا می رود.

علیپور ابتدا 5 بر یک نینا رادینویچ از سوئیس را برد. سپس مقابل جوانا رکویچ از صربستان پس از تساوی صفر بر صفر در هانتی برنده شد. در ادامه 5 بر صفر لائورا سیورت از فرانسه را شکست داد. در چهارمین مبارزه 3 بر صفر بیتسام سادینی از مراکش را مغلوب کرد و به نیمه نهایی راه یافت.

او در نیمه نهایی مقابل جیانا لطفی از مصر دارنده 2طلا، 3نقره و یک برنز کاراته وان های 2019 و عنوان سومی جهان پس از تساوی صفر بر صفر در هانتی برنده شد.

در همین وزن شیما آل سعدی در اولین دیدار 2 بر یک کریستینا مه از استرالیا را مغلوب کرد. در مبارزه دوم 3 بر صفر نتیجه را به آنیتا سروگینا از اوکراین واگذار کرد و از گردونه رقابتها کنار رفت.

ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته مردان ایران دیگر فینالیست این رقابت ها بود که پیروز شد با شکست دادن تمام حریفانش به فینال وزن منهای 84 کیلوگرم راه یابد.

پورشیب پس از استراحت در دور اول، دور دوم 2 بر صفر کایکو رودریگرز از برزیل را شکست داد. در مبارزه دوم مقابل الخاندرو مولینا از اسپانیا پیروز شد. سومین دیدار هم به نفع پورشیب پایان یافت. وی در این مبارزه مقابل اروز میجالکویچ از صربستان 3 بر صفر به رجحان رسید و راهی دور نیمه نهایی شد.

پورشیب در این مرحله 5 بر یک جسی داکوستا از فرانسه را مغلوب کرد و فینالیست شد. او برای کسب مدال طلا فردا رودرروی ریاتارو آراگا ژاپنی قرار خواهد گرفت.

همچنین در انتها مبارزات سنگین وزن مردان گنج زاده به فینال رسید و فردا برای کسب مدال طلا به مصاف گوگیتا آرکانیا گرجستانی می رود.

گنج زاده ابتدا 4 بر 2 راب تایمرمانس از کوراسائو را شکست داد. در ادامه یک بر صفر حسین دایخی از الجزایر ر مغلوب کرد. در سومین مبارزه با نتیجه 4 بر 2 از سد رودریگو روخاس از شیلی گذشت.

او در نیمه نهایی 2 بر صفر مهدی فیلالی از فرانسه را برد و چهارمین فینالیست کاراته ایران در این رقابتها نام گرفت.

حمیده عباسعلی نیز در بخش زنان 9 بر یک بر ورا کوالوآ از روسیه پیروز شد. در دومین مبارزه یک بر صفر فریدا آلیوآ از آذربایجان را برد. سپس 5 بر یک اوفیله مولولو از بلژیک را شکست داد و به نیمه نهایی رفت اما در این مرحله مقابل آیومی یوکوزا ژاپنی رقیب دیرینه اش و دارنده یک عنوان قهرمانی، یک نایب قهرمانی و 2 عنوان سومی جهان قرار گرفت و یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده بندی راه یافت.

عباسعلی برای کسب مدال برنز فردا مقابل ماریا تورس گارسیا از اسپانیا قرار خواهد گرفت.

اما مهدی خدابخشی در وزن منهای 84 کیلوگرم ابتدا یک بر صفر ویکتور استوسکی از مقدونیه را شکست داد اما مقابل تورگوت حسنوف از آذربایجان پس از تساوی 3 بر 3 در وقت قانونی مبارزه با قانون سنشو نتیجه را واگذارکرد و با شکست تورگوت حسنوف آذربایجانی مقابل آراگای ژاپنی، مهدی خدابخشی حضور در ادامه مسابقات را از دست داد .

مهدی قراری زاده دیگر نماینده وزن منهای 84 کیلوگرم بود که ابتدا 3 بر صفر بر اربول ژورمالف از قرقیزستان غلبه کرد. در ادامه یک بر صفر ایگور چیخمارف از قزاقستان را شکست داد. در بازی سوم 4 بر یک فاروک عبدسلام از فرانسه را برد. اما در مبارزه چهارم 2 بر صفر مغلوب ریکیتو شیمادا ژاپنی شد و با باخت شیمادا مقابل ریاتارو آراگا دیگر نماینده ژاپن، مهدی قراری زاده از دور رقابتها کنار رفت.

صالح اباذری در وزن 84+ کیلوگرم نیز در اولین دیدار 2 بر یک نتیجه را به دانیل جینسکی از کانادا واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

در کاتای انفرادی مردان و در گروه یک، ابوالفضل شهرجردی با کاتاروهایی از کره جنوبی، اسپانیا، ژاپن(2 کاتارو)، استرالیا، لهستان و ونزوئلا همگروه بود و امتیاز 22.94 را بدست آورد و ششم شد و از صعود به دور بعد بازماند.

متین زارع با کاتاروهایی از ژاپن(2 کاتارو)، آمریکا، ترکیه، اسلواکی و کویت در گروه 8 مبارزه کرد و امتیاز 22.4 را کسب کرد و در مکان ششم قرار گرفت و از راهیابی به دور بعد بازماند.

به گزارش خبرنگاران، همچنین در جریان رقابت های روز گذشته نیز سارا بهمنیار با غلبه بر تمامی رقبایش فینالیست شد و طراوت خاکسار در وزن منهای 55 و بهمن عسگری در وزن منهای 75 کیلوگرم به دیدار رده بندی راه یافتند و روز یکشنبه برای کسب مدال به روی تاتامی می روند.

به این ترتیب در روز انتهای این رقابت ها 7 نماینده ایران برای کسب 4 طلا و 3 برنز برابر حریفان خود مبارزه خواهند کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51582

به "صعود پورشیب، گنج زاده و علیپور به فینال کاراته وان روسیه، 4 طلا و 3 برنز در انتظار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود پورشیب، گنج زاده و علیپور به فینال کاراته وان روسیه، 4 طلا و 3 برنز در انتظار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید