فرودگاه جدید استانبول و ویژگی های آن

به گزارش مجله سرگرمی، بسیاری از افرادی که مدام بهکشور ترکیه می روند مایل هستند همه چیز در مورد فرودگاه جدید استانبول را بدانند. یکی از ویژگی هایی این فرودگاه این است که بسیار بزرگ و مجهز می باشد و در حال حاضر در دنیا یکی از بهترین و بزرگترین فرودگاه ها می باشد.

فرودگاه جدید استانبول و ویژگی های آن

افراد بسیاری امکان دارد به این فرودگاه بروند و بنابراین بهتر است همه چیز را در مورد آن بدانند تا به راحتی بتوانند در فرودگاه رفت و آمد کنند و همچنین از امکاناتی که در این فرودگاه وجود دارد استفاده کنند. بر همین اساس در ادامه همه چیز در مورد فرودگاه جدید استانبول را برای شما بیان می کنیم تا بیشتر با این فرودگاه آشنا شوید.

البته پیش از اینکه همه چیز را در مورد فرودگاه جدید استانبول به طور دقیق تری بیان کنیم باید بدانید که مساحت این فرودگاه 76 میلیون و 500 هزار متر مربع است. از اندازه این فرودگاه باید بدانید که بسیار خاص و ویژه می باشد و بی شک بدون دلیل نمی باشد که از جمله بهترین فرودگاه های دنیا به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کشور ترکیه

همه چیز در مورد فرودگاه جدید استانبول به طور دقیق و جزئی

برای ساخت این فرودگاه 12 میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته شده بود که تمامی این مبلغ هزینه ساخت این فرودگاه شد. همچنین چندین فاز دیگر در این فرودگاه در دست ساخت می باشد که همانطوری که پیش بینی شده است این فازها هم در سال 2028 به اتمام می رسد و این فرودگاه می تواند بزرگترین فرودگاه دنیا شود. در ادامه همه چیز در مورد فرودگاه جدید استانبول را به صورت دقیق بیان می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید.

1. پوشش گسترده مقاصد بین المللی :

یکی از نکاتی که باید در مورد فرودگاه جدید استانبول بدانید این است که اولین فاز که در این فرودگاه ساخته شده است سه بانده می باشد و هر سال می تواند 90 میلیون مسافر را جابجا کند. البته این سه باند می خواهد به 6 باند افزایش پیدا کند و اگر اینچنین شود ظرفیت سالیانه جابجایی مسافران 200 میلیون نفر می شود. به همین دلیل است که به این فرودگاه بزرگترین فرودگاه دنیا می گویند.

همچنین یکی دیگر از نکاتی که میتوان از جمله ویژگی های این فرودگاه نام برد ، مقصد سفر در این فرودگاه می باشد. 350 مقصد سفر در این فرودگاه وجود دارد که مسافران و وسایل آنها را جابجا می کند، ارائه خدمات این فرودگاه به 100 شرکت هواپیمایی می باشد که پروازهای داخلی و خارجی را پوشش می دهد.

2. پروازهای کوتاه :

همانطوری که می دانیم ترکیه یکی از پیروز ترین کشورهایی می باشد که در این چند سال اخیر به خوبی رشد کرده و پیشرفت چشمگیری داشته است. با وجود فرودگاه جدیدی که در ترکیه ساخته شده است پروازهایی که در آن انجام می شود بسیار کوتاه است و شما در مدت بسیار کمتری نسبت به پروازهای دیگر به مقصد می رسید و همین ویژگی موجب شده است که این فرودگاه از جمله بهترین فرودگاه های دنیا به شمار برود.

3. راستا تاکسی :

یکی دیگر از ویژگی های آن، راستا تاکسی آن می باشد. راستا تاکسی که در این فرودگاه وجود دارد به گونه ای طراحی شده است که شما ب راحتی بعد از اینکه از هواپیما پیاده شدید می توانید سوار تاکسی های فرودگاه شوید و در کمترین زمان به مقصد مورد نظر خود برسید، چرا که راستا تاکسی که در این فرودگاه طراحی شده است راه خروج به بیرون ار فرودگاه را بسیار کاهش داده است.

4. ساختمان عظیم ترمینال :

یکی از مهمترین ویژگی های این فرودگاه که شما باید بدانید ساختمان آن می باشد. این ساختمان بسیار بزرگ است و تمامی امکانات بهترین فرودگاه ها را در خود جای داده است. این ساختمان به قدری بزرگ می باشد که گویا کارخانه بزرگی در این فرودگاه قرار گرفته است.

5. برج کنترل هواپیما :

برج کنترل هواپیما که در این فرودگاه واقع شده است بسیار دقیق و با تجهیزات کامل می باشد. کوچکترین اشتباهی در این برج رخ نمی دهد و پروازهایی که در آن کنترل می شود به خوبی پیش می رود. افرادی که در این برج فعالیت می کنند و مسئولیت پروازها را بر عهده گرفته اند در این زمینه بسیار تخصص دارند و به بهترین نحو ممکن می توانند پروازها را کنترل کنند.

طراحی خاص برج کنترل هواپیمایی هم یکی از زیباترین ویژگی های این فرودگاه می باشد. برج کنترل را شبیه به یک گل لاله طراحی کرده اند که زیبایی و خاص بودن این فرودگاه را بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید : آشنایی با کاخ بیلربی در استانبول ترکیه

6. سیستم هایی ارتباطی آب و هوایی :

یکی از سیستم هایی که در برج مراقبت این فرودگاه وجود دارد سیستم های بسیار پیشرفته آب و هوایی می باشد که از طریق این سیستم ها پروازها را به خوبی کنترل می کنند. آب و هوا را تا 48 ساعت آینده پیش بینی می کنند و پروازهای فرودگاه را بر این اساس تنظیم می کنند. به همین دلیل امکان لغو سفر و یا مسائل دیگری که در بیشتر سفرها به وجود می آید در این فرودگاه وجود ندارد چرا که سیستم آب و هوایی آن بسیار پیشرفته می باشد.

7. معماری خاص فرودگاه :

یکی دیگر از ویژگی های فرودگاه جدید استانبول معماری خاصی می باشد که در آن به کار رفته است. از آنجایی که ترک ها علاقه زیادی به فرهنگ و تاریخ خود را دارند تلاش کرده اند معماری این فرودگاه را شبیه مسجد استانبول طراحی کنند و در واقع طراحی داخلی این فرودگاه شبیه مسجد می باشد.

8. هتل در فرودگاه :

از جمله ویزگی های این فرودگاه وجود یک هتل در آن است. همانطوری که بیان کردیم این فرودگاه بسیار بزرگ می باشد و به همین دلیل مسافرانی که در این فرودگاه جابجا می شوند بسیار زیاد هستند. به همین دلیل برای آسایش مسافران هتلی را در آنجا ساخته اند که هر فردی تمایل دارد در این هتل استراحت کند.

این هتل 451 اتاق دارد و امکاناتی که در این هتل وجود دارد بسیار کامل می باشد. با ساختن این هتل در فرودگاه امکانات و تجهیزات آن را به حد اعلا رسانده اند و به همین دلیل است که این فرودگاه را بیشتر دنیا ب عنوان بهترین فرودگاه دنیا می شناسند.

رزرو تور استانبول

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

iraniro.ir: تور داخلی ایران: گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان، تهران، کیش، قشم، یزد، تبریز، اخبار ایران

منبع: دلتابان
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46055

به "فرودگاه جدید استانبول و ویژگی های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه جدید استانبول و ویژگی های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید