فولکس واگن جریمه شد

به گزارش مجله سرگرمی، آژانس ضدانحصارطلبی ایتالیا خودروساز آلمانی فولکس واگن را به دلیل گمراه کردن خریداران خودرو درباره نتایج آلایندگی دیزلی پنج میلیون یورو (5.54 میلیون دلار) جریمه کرد.

فولکس واگن جریمه شد

به گزارش خبرنگاران، این دیده بان ایتالیایی بالاترین جریمه را برای فولکس واگن صادر و اعلام نمود این شرکت خودروهای دیزلی را بازاریابی کرده که تحت تست آلایندگی قرار گرفتند اما به نرم افزار دستکاری کننده سیستم کنترل آلایندگی مجهز بوده اند و در نتیجه نتایج غیرواقعی ارایه داده اند.

فولکس واگن اعلام کرده علیه این جریمه به دادگاه شکایت خواهد کرد و در بیانیه ای اعلام نمود فولکس واگن و زیرمجموعه ایتالیایی این شرکت با شفافیت کامل به منظور روشن شدن حقایق، همکاری کاملی در تحقیقات داشته اند و مطمئن هستند که می توانند در خصوص جریمه اعلام شده، درخواست تجدیدنظر کنند.

بر اساس گزارش رویترز، بزرگترین خودروساز اروپا در بزرگترین رسوایی تاریخ خود گرفتار شده و با تحقیقات کیفری در آمریکا، کره جنوبی و سایر کشورها پیرامون تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی روبروست.

در این بین دادگاه منطقه در برونشویگ که نزدیک مقر مرکزی فولکس واگن است، اعلام نمود به منظور سرعت بخشیدن به پروسه رسیدگی به شکایات سرمایه گذاران علیه فولکس واگن، این شکایات را در قالب یک پرونده مشابه سبک شکایت گروهی در آمریکا مورد بررسی قرار می دهد.

سرمایه گذاران خصوصی و موسسه ای از فولکس واگن شکایت کرده و مدعی هستند مدیران این شرکت رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی را به موقع فاش نکرده اند.

سخنگوی فولکس واگن در واکنش به این شکایتها گفت: این شرکت بر این باور است که به مقررات افشای اطلاعات مرتبط با قانون اوراق بهادار عمل کرده است و تصمیم دادگاه درباره رسیدگی به این پرونده یک اقدام عادی است که مورد حمایت این شرکت قرار گرفته است.

بیشتر 170 شکایت از سوی سرمایه گذاران خصوصی انجام گرفته و بزرگترین شکایت مربوط به وکیلی به نام آندریاس تیلپ است که به کنندگی از 277 سرمایه گذاری موسسه ای و به ارزش 3.26 میلیارد یورو (3.60 میلیارد دلار) انجام گرفته است.

سرمایه گذاران می گویند پس از اینکه رگولاتورهای آمریکا در 18 سپتامبر سال گذشته تقلب فولکس واگن را فاش کردند، صدها میلیون یورو از دست دادند در حالیکه فولکس واگن پیش از تحقیقات رگولاتوری از این موضوع مطلع بود اما تا 22 سپتامبر به وجود نرم افزار غیرقانونی در 11 میلیون خودروی دیزلی اقرار نکرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53627

به "فولکس واگن جریمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولکس واگن جریمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید