قوای جدید نیروی دریایی آمریکا، ربات هایی که از فضولات ماهی تغذیه می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- نیروی دریایی آمریکا به دنبال ساخت ربات های زیردریایی است که از فضولات ماهی تغذیه نموده و می توان از آن ها در ماموریت های نظارت، بازرسی و اکتشاف استفاده کرد.

قوای جدید نیروی دریایی آمریکا، ربات هایی که از فضولات ماهی تغذیه می نمایند

به گزارش روز شنبه گروه علمی خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی دیجیتال ترندز، بزرگترین چالشی که ربات های زیردریایی با آن مواجهند، عمر کوتاه باتری های آن هاست که عملکردشان را به ویژه در زمان انجام ماموریت های طولانی مدت، محدود می نماید.

راه حلی که برای برطرف این مشکل اندیشیده شده، از این قرار است که از پیل های سوختی بیولوژیکی (Microbial Fuel Cells) که از مواد ارگانیک بستر دریا تغذیه می نمایند، در ساختار این ربات ها استفاده گردد.

این پیل ها، فضولات ماهی ها را که به وفور در تمام اقیانوس به جز عمیق ترین بخش های آن یافت می گردد را جمع آوری نموده و از آن ها برق فراوری می نماید. به بیان دیگر این ساختار درست مانند یک باتری زیستی عمل می نماید.

ایده پردازان این پروژه تاکنون از سه پیل سوختی بیولوژیکی در تامین انرژی حسگرهای پایه در ربات های زیردریایی از جمله حسگری که مسئولیت نظارت بر سطح اسیدیته آب را دارد، استفاده نموده اند. در حالی که ربات های زیردریایی معمولا تنها تا چند هفته زیرآب دوام می آورند، اما با تعبیه حسگرهایی که انرژی آن ها از پیل های سوختی بیولوژیکی تامین می گردد، این زمان به 8 ماه افزایش می یابد.

به گزارش دیجیتال ترندز، ممکن است بعدها از تکنولوژی مشابهی در تامین برق تمام بخش های این ربات ها و نه فقط حسگرهایشان، استفاده گردد.

علمی**9418**1485

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22225

به "قوای جدید نیروی دریایی آمریکا، ربات هایی که از فضولات ماهی تغذیه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوای جدید نیروی دریایی آمریکا، ربات هایی که از فضولات ماهی تغذیه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید