قیمت نفت به 75 دلار خواهد رسید

به گزارش مجله سرگرمی، با وجود آنکه اوپک و متحدانش در هفته جاری برای تمدید توافق کاهش فراوری تا انتها سه ماهه اول سال 2020 به توافق رسیدند، اما واکنش قیمت نفت مایوس کننده بود و بازار را در این فکر فرو برد که آیا قیمت نفت می تواند به بالاتر از سطح فعلی صعود کند؟

قیمت نفت به 75 دلار خواهد رسید

به گزارش خبرنگاران، اگرچه اکثر تحلیلگران با این نکته موافق بودند که بازار از قبل، تمدید توافق کاهش فراوری اوپک و غیراوپک را پیش بینی نموده بود، اما انتظار نداشتند قیمت ها کاهش قابل توجهی پیدا کند. اما این رخ داد و قیمت نفت برنت تحت تاثیر دورنمای ضعیف تقاضا برای نفت، کاهش پیدا کرد و آخرین بار بالای 63 دلار معامله شد. با این حال تنها عاملی که می تواند قیمت های نفت را از محدوده 60 دلار بالا ببرد، انتها جنگ تجاری آمریکا و چین خواهد بود که به چشم انداز رشد تقاضا برای نفت لطمه زده است.

آمریتا سن، کارشناس بازار نفت در گفت و گو با شبکه سی ان بی سی گفت: مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین سال جاری عامل معین کننده ای در دورنمای قیمت نفت خواهد بود. آتش بس اخیر میان آمریکا و چین ممکن است به بهبود تقاضا برای نفت یاری کند اما اگر تقاضا به سرعت بهبود پیدا نکند، قیمت ها تا انتها نیمه دوم سال 2019 پایین خواهند ماند.

وی در ادامه اضافه نمود: حتی اگر تقاضا برای نفت یک میلیون بشکه در روز رشد کند، قیمت نفت به راحتی می تواند به 75 دلار صعود کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ژوئن خود نرخ رشد تقاضا برای نفت در سال میلادی آینده را 1.4 میلیون بشکه در روز تخمین زد که بالاتر از 1.2 میلیون بشکه در روز مورد پیش بینی برای سال 2019 است.

آژانس بین المللی انرژی نیز نرخ رشد تقاضا برای نفت در سال 2020 را 1.4 میلیون بشکه در روز و سال 2019 را 1.2 میلیون بشکه در روز برآورد نموده است که کمتر از ارزیابی های پیشین این آژانس است. اوپک نیز پیش بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری را 70 هزار بشکه در روز کم نموده و 1.14 میلیون بشکه در روز برآورد نموده است. این گروه اختلافات تجاری را عامل تجدیدنظر در این پیش بینی خوانده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اگر قرار باشد قیمت نفت به 75 دلار در هر بشکه صعود کند، پیش بینی های رشد تقاضا باید مورد تجدیدنظر قرار گیرند؛ مگر این که یکی از فراوریکنندگان بزرگ دنیا دچار اختلال جدی فراوری گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30635

به "قیمت نفت به 75 دلار خواهد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت به 75 دلار خواهد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید