معبد پناهگاه حقیقت؛معبدی از جنس چوب در پاتایا، عکس

به گزارش مجله سرگرمی، معبد پناهگاه حقیقت یکی از زیباترین عبادتگاه های کشور تایلند است و گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما و سفر به کشور تایلند از این جاذبه زیبا بازدید می کنند. پناهگاه یا معبد پناهگاه حقیقت در میان عموم با نام وانگ بوران شناخته می شود، ارتفاع این بنا حدودا 105 متر است و ظاهر این معبد شامل نمادهای مذهبی متنوع است. در زبان تایلندی به این معبد پراسات ساتچتم (Prasat Satchatham) گفته می شود، پراسات به معنی قصر و ساتچتم به معنی فلسفه است، بی شک برای بازدید از این معبد مشتاق خواهید شد.

معبد پناهگاه حقیقت؛معبدی از جنس چوب در پاتایا، عکس

تاریخچه معبد پناهگاه حقیقت

معبد پناهگاه حقیقت از جنس چوب است و شامل قسمت های مختلفی است که هرکدامشان مفهوم خاصی دارند و هر یک از هنرمندان و سازندگان این سازه عقاید مذهبی خود را روی دیوارهای این معبد حکاکی کرده اند. در سال 1981 میلادی ساخت این معبد شروع شد و همچنان نیز ادامه دارد که پیش بینی می شود در سال 2025 میلادی به سرانجام خواهد رسید. سبک معماری این بنا کاملا تایلندی است و سازندگان مجسمه های چوبی با ظرافت خاصی ساخته شده اند. چهره هایی از اسطوره های مذهب هندو و بودایی را در این معبد خواهید دید.

هدف از ساخت این معبد نشان دادن هنر و فرهنگ مردم تایلند و فلسفه شرقی است. با رفتن به معبد پناهگاه حقیقت مطمئنا تغییر خواهید کرد و در مورد روش های زندگی خود تجدید نظر خواهید کرد، زیرا با تماشای این بنا که تلفیقی از هنر، دین و فلسفه است را از نزدیک لمس خواهید کرد و برای چندین لحظه دنیا را جور دیگری خواهید دید.

معماری معبد پناهگاه حقیقت پاتایا

این قلعه باشکوه در کنار خلیج تایلند با حصارهای بتنی قرار گرفته است. وقتی از دور به این قلعه نگاه کنید، گویا روی دریا شناور است. معبد پناهگاه حقیقت کاملا از چوب سخت و مرغوب درخت ساج ساخته شده و بلندترین قسمت آن 105 متر ارتفاع دارد. در معماری این بنا از سبک هنر بصری استفاده شده و پیغام سازنده را به بیننده منتقل می کند. نکته جالب توجه در این معبد محل وصل تمام بخش ها به همدیگر است که از روش های اتصال سنتی تایلندی مانند کام و زبانه استفاده شده و هیچ میخ یا چسبی به کار نرفته است. برای ورود به معبد، 4 دروازه وجود دارد و بر روی این دروازه ها، تزیینات سنتی شرقی ها به چشم می خورد. در امتداد این 4 دروازه، 4 سالن شرقی، غربی، شمالی و جنوبی وجود دارند که در نهایت به سالن مرکزی معبد می رسند.

قسمت های مختلف معبد پناهگاه حقیقت

این معبد زیبا دارای قسمت های زیادی است و در ادامه به توضیح اندکی از هر بخش می پردازیم:

سالن اول: سالن منشا، سالنی مهم در میان چندین سالن موجود در این معبد است که دارای صدها مجسمه چوبی است و همگی نشان دهنده عناصر زمین، آب، باد، آتش و ستاره ها هستند. از نظر بوداییان هرکدام از عناصر خدایی دارد که در این سالن ها خدایان را از نزدیک خواهید دید، همچنین مجسمه هایی از رهبران بودایی وجود دارد. در قسمت سقف این سالن نیز کنده کاری های زیبایی از بوداسف نیز وجود دارد.

سالن دوم: سالن خورشید و ماه و ستارگان، بر اساس این عقیده که خورشید باعث ایجاد روز و شب می شود و ماه باعث خاموشی و نشان دهنده ستاره ها می شود.حکاکی های این سالن به این موضوعات اشاره دارد. سالن سوم: سالن عشق به پدر و مادر، نشانگر اهمیت خانواده و زندگی در صلح و آرامش است و عشق و محبت فرزندان و پدر و مادرها که در مجسمه های این سالن اهمیت صلح میان اعضای خانواده در آیین بودایی نشان داده شده است. سالن چهارم: سالن عشق، مهربانی، قربانی و بخشش، در آیین بودایی ویژگی بودا بودن عبارتند از عشق، محبت، فداکاری و توانایی خدمت به دیگران. سالن میانی نیز نشان دهنده دوری از خودخواهی و توجه و کمک به دیگران در آیین بودایی است.

تفریحات و امکانات معبد پناهگاه حقیقت پاتایا

علاوه بر تماشای سالن های Sanctuary of Truth، تفریحات دیگری نیز برای بازدید کنندگان آماده شده است تا در هنگام مراجعه سرگرم شوید، مانند: اسب سواری در اطراف معبد، موتورسواری چهارچرخ، قایق موتوری سواری، فیل سواری، قایق تفریحی، کالسکه سواری، عکاسی و نمایش دلفین ها. برای استفاده از هرکدام باید بلیط تهیه کنید، البته مبلغ بلیط برای بزرگسالان و بچه ها متفاوت است. پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید بلیط هواپیما پاتایا را دارید حتما بازدید از این معبد به همراه تفریحات هیجان انگیز آن را از قلم نیاندازید.

قوانین ورود به معبد پناهگاه حقیقت

برای ورود به معبد پناهگاه حقیقت باید قوانین زیر رعایت شود:

در حالت کلی، معابد بودایی مقدس ترین نقطه در تایلند هستند، بنابراین نباید با کفش وارد شوید. زانو و بازوان خانم ها نیز باید پوشیده باشد. به هیچ عنوان اجازه کندن مجسمه ها و ریزه کاری های چوبی را ندارید. مصرف دخانیات در این مکان ممنوع است. در داخل معبد خوراکی به همراه نداشته باشید. نکته آخر این که با کفش وارد نشوید و در هنگام ورود پاپوش های مخصوص به پا کنید.

ساعت و هزینه بازدید از معبد پناهگاه حقیقت پاتایا

برای بازدید از این مجموعه می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر مراجعه کنید. هزینه ورودی برای بچه ها زیر 6 سال رایگان است و بقیه باید برای ورودی هزینه پرداخت کنند که افراد تا هجده سالگی و بزرگتر از هجده سالگی هزینه متفاوتی دارند.

نحوه دسترسی به معبد پناهگاه حقیقت

یکی از راه های دسترسی به معبد پناهگاه حقیقت پاتایا، وسیله ای به نام سانگتاو (Songthaew) است که این نوع خودرو، در جاده پاتایا-ناکلوآ فعالیت دارد و در مقابل ورودی خیابان ناکلوا 12 توقف می کند؛ از آن جا با کمی پیاده روی می توان به معبد برسید. تاکسی نیز گزینه دیگری برای رفتن به این معبد است. می توانید تا نزدیکی های معبد با تاکسی بروید و بقیه جهت را با موتورسواران محلی بروید.

جاهای دیدنی نزدیک به معبد پناهگاه حقیقت

ساحل پاتایا: 6 کیلومتر

منطقه بانگ لامونگ: 7.8 کیلومتر

خیابان واکینگ استریت: 8.3 کیلومتر

معبد بودا: 9 کیلومتر

رستوران های نزدیک به معبد پناهگاه حقیقت

رستوران جویز هوم: 3 کیلومتر

رستوران کاراوان: 4.8 کیلومتر

رستوران هوریزان: 5.9 کیلومتر

هتل های نزدیک به معبد پناهگاه حقیقت

هتل لانتانا: 1.9 کیلومتر

هتل ناوانا: 2 کیلومتر

هتل ماه زرد: 3.2 کیلومتر

هتل گرند سنتر: 4.7 کیلومتر

هتل مینی سیام: 4.9 کیلومتر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108130

به "معبد پناهگاه حقیقت؛معبدی از جنس چوب در پاتایا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد پناهگاه حقیقت؛معبدی از جنس چوب در پاتایا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید