موسس آبسیدین: مایکروسافت باید روسای استودیو را اخراج کند

به گزارش مجله سرگرمی، مایکروسافت در رویداد X018 خود که دو سه روز پیش برگزار شده بود، از خرید استودیوی بازی سازی آبسیدین (Obsidian Entertainment) اطلاع داد؛ استودیویی که سابقه ای بلند و بالا در ساخت نقش آفرینی های بسیار خوب دارد. کریس اولون (Chris Avellone)، از موسسان استودیوی بازی سازی آبسیدین، چند سالی است که از این استودیو خارج شده. او به تازگی در پیغامی از مایکروسافت خواسته که اگر می خواهند آبسیدین را بخرند، بهتر است افراد بالای این استودیو را اخراج نمایند.

موسس آبسیدین: مایکروسافت باید روسای استودیو را اخراج کند

کریس اولون یکی از بهترین نویسندگان و طراحان تاریخ صنعت بازی است. او دهه ها پیش به عنوان یکی از اعضای استودیوی Interplay روی نقش آفرینی های بزرگی مثل Fallout 2 و Planescape: Torment و Icewind Dale کار نموده بود. پس از تعطیلی Interplay، کریس اولون و دیگر اعضای کلیدی این استودیو با همدیگر استودیوی آبسیدین را تاسیس می نمایند. اولون در آبسیدین به نویسندگی و طراحی برای بازی هایی مثل Knights of the Old Republic 2 و Alpha Protocol و Fallout: New Vegas مشغول بود. اولون حتی روی بازی Pillars of Eternity هم در آبسیدین کار نموده بود.

با این حال، کریس اولون در سال 2015 از آبسیدین استفعا داد. تا اوایل سال جاری از دلیل استعفای او خبر نداشتیم، ولی او نهایتا در یک فروم از مسائل بلند و بالای استودیوی بازی سازی آبسیدین گفت؛ مسائلی که ریشه آن ها، مدیران استودیو است. کریس اولون تمام و کمال از ضعف مدیریتی در آبسیدین صحبت نموده و از تمام افراد هم اسم برده است؛ کسانی مثل فرگوس اورکهارت که مدیر عامل فعلی آبسیدین است و کریس پارکر که به عنوان طراح ارشد در این استودیو فعالیت می نماید.

اولون در حال حاضر به صورت قراردادی با شرکت های بازی سازی مختلف کار می نماید و تخصص او به یاری بازی های زیادی آمده است. اولون در چند سال اخیر روی بازی هایی مثل Prey یا Divinity: Original Sin 2 کار نموده است و هم چنین با کارگردان و خالق مجموعه بایوشاک یعنی کن لوین در استودیوی گوست استوری گیمز مشغول کار روی یک بازی داستان محور هستند که طبق گفته لوین قرار است انقلابی در قصه گویی ایجاد کند.

به تازگی و پس از خبر خرید آبسیدین از سوی مایکروسافت، اولون در توییتر خود چند پیام منتشر کرد. کریس اولون مستقیما به فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، پیام داده و نوشته است:

او ادامه داده است:

نهایتا اولون در پاسخ به اینکه آیا به آبسیدین باز می شود یا نه، نوشته است:

نهایتا کریس اولون گفته که امیدوار است مایکروسافت قدرت زیادی به مدیران آبسیدین نداده باشد. او هم چنین در صورت تغییر مدیریتی در آبسیدین، هنوز هم حاضر است که به استودیوی آبسیدین بازشود.

استودیوی بازی سازی آبسیدین با شرکت تیک-تو قراردادی برای ساخت یک بازی بزرگ دارد و این پروژه توسط کارگردان فال آوت 1 یعنی تیم کین و طراح هنری این بازی یعنی لئونارد بویارسکی جلو می رود. معامله مایکروسافت و آبسیدین روی این پروژه تاثیر نگذاشته است.

منبع: Wccftech

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6313

به "موسس آبسیدین: مایکروسافت باید روسای استودیو را اخراج کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسس آبسیدین: مایکروسافت باید روسای استودیو را اخراج کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید