میز صادرات صنایع دستی در استان هرمزگان راه اندازی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: میز صادرات صنایع دستی استان هرمزگان برای برطرف مشکلات صادرات راهاندازی میشود.

میز صادرات صنایع دستی در استان هرمزگان راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، سهراب بناوند معاون صنایع دستی این اداره کل، امروز چهارشنبه 17 مرداد در جلسه میز صادرات صنایع دستی با اشاره به اینکه بازاریابی و فروش از مهمترین مشکلات صنایع دستی است، اضافه کرد: راهاندازی میز صادرات صنایع دستی استان هرمزگان از جمله راهکارها برای حل مشکلات صادرات صنایع دستی است که به زودی در استان راهاندازی میگردد.

او با بیان اینکه تمام مواد اولیه صنایع دستی در استان موجود است و صنعتگران در این عرصه کالاهایی را فراوری می نمایند، اضافه کرد: صنایع دستی می تواندی ارزش صادراتی بالایی داشته باشد و باعث ارزآوری مناسبی نیز می گردد.

بناوند همچنین در زمینه صادرات صنایع دستی از استان اعلام داشت: در سال گذشته 2میلیون و 280هزار دلار صنایع دستی به کشورهای مختلف صادر شده که برنامه ریزی های لازم به جهت افزایش صادرات صورت پذیرفته است.

او با بیان اینکه شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، میناب و سیریک از مهم ترین قطب های فراوری صنایع دستی در استان هرمزگان هستند، اضافه کرد: بیش از 64هزار نفر در زمینه فراوری صنایع دستی در قالب 42 رشته صنایع دستی در هرمزگان فعالیت می نمایند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان تاکید نمود: گلابتون دوزی، خوس دوزی، شک بافی، نواربافی، سفالگری، حصیربافی، گلیم بافی و تراش صدف ازجمله صنایع دستی مهم هرمزگان هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: chtn.ir
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 470

به "میز صادرات صنایع دستی در استان هرمزگان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میز صادرات صنایع دستی در استان هرمزگان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید