نحو بازپرداخت وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از دغدغه های دانشجویان نحوه بازپرداخت وام شهریه و دیگر وام های صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم است.

نحو بازپرداخت وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، تاریخ سررسید اقساط وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم 9 ماه پس از دانش آموختگی است. تعداد اقساط دوره کارشناسی حداکثر 60 ماه و دوره های کارشناسی ارشد و دکتری حداکثر 72 ماه است.

دانشجویان در صورت اخراج، انصراف و هرگونه ترک تحصیل ملزم به پرداخت یکجای بدهی هستند. در زمان اتمام تحصیلات جهت صدور دفترچه اقساط 10 درصد از کل بدهی از دانشجو دریافت می شود. مهلت پرداخت این 10 درصد 24 ساعت از زمان صدور فیش است. مبلغ کارمزد از کلیه وام گیرندگان اخذ می شود.

تحویل ریزنمرات و مدارک به دانشجو منوط به ارائه تسویه حساب از صندوق رفاه دانشجویان است؛ منظور از تسویه حساب اخذ دفترچه اقساط و یا پرداخت بدهی به صورت یکجا است دانشجویان و دانش آموختگان که متقاضی ارسال ریز نمرات و یا مدرک خاتمه تحصیلات هستند، باید کل مبلغ بدهی وام را با احتساب کارمزد به صورت یکجا تسویه کنند.

وام دانشجویی شامل وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وام شهریه بنیاد علوی و وام شهریه بانک قرض الحسنه مهر ایران می شود. وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان برای هر نیمسال تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا سقف 150 هزار تومان (سنوات مجاز تا 8 نیمسال تحصیلی) است و مبلغ پرداخت وام به دانشجویان کارشناسی ارشد تا سقف 1 میلیون و 500 هزار تومان (سنوات مجاز تا چهار نیمسال تحصیلی) است و این مبلغ برای دانشجویان دکتری تا سقف 3 میلیون و 500 هزار تومان که سنوات مجاز آن تا 8 نیمسال تحصیلی است.

وام شهریه بنیاد علوی برای دانشجویان مجرد 600 هزار تومان و برای دانشجویان متاهل نیز 800 هزار تومان است.

انتهای پیام/4084/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79133

به "نحو بازپرداخت وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحو بازپرداخت وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید