نظارت بر دانشگاه ها و مراکز آموش عالی استان تهران باید در اولویت باشد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دانشگاه تهران با اشاره به گسترش و تعدد مراکز آموزش عالی در استان تهران گفت: موضوع نظارت بر این مراکز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هم چنین با وجود دانشگاه های بزرگ و مراکز علمی و تخصصی در این استان باید نظارت بر آنها از اولویت ها باشد.

نظارت بر دانشگاه ها و مراکز آموش عالی استان تهران باید در اولویت باشد

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، در نخستین جلسه هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف استان تهران ضمن بیان این مطلب با تأکید بر اهمیت نحوه مدیریت و عملکرد هیأت نظارت، استفاده از فضای مجازی برای اطلاع رسانی مناسب و همچنین به کارگیری نیروی انسانی کارآمد، اظهار داشت: استفاده از تخصص و مهارت دانشجویان باید مورد توجه هیأت قرار بگیرد.

در این جلسه، دکتر سعدان زکائی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزرات علوم، ضمن بیان و تشریح اولویت های رسیدگی در هیأت ناتک(نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت) و با اشاره به اهمیت استان تهران در همه زمینه ها به ویژه آموزش عالی گفت: سابقه تشکیل هیأت های نظارت استانی به سال 1385 باز می شود.

دکتر زکائی دانشگاه تهران را دارای صندلی ویژه ای در نظام آموزش عالی کشور برشمرد که از ظرفیت و توانمندی لازم برای نظارت بر همه زیر نظام های دیگر در استان تهران برخوردار است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزرات علوم، با بیان اهمیت نظارت به عنوان یک جزء تفکیک ناپذیر حوزه عتف، توضیح داد: بر اساس قانون، سیاست گذاری و برنامه ریزی، حمایت و پشتیبانی و نظارت و ارزیابی وظایف اصلی وزارت علوم به شمار می آیند و به واقع نظارت و ارزیابی مکمل دو سیاست دیگر هستند.

در بخش دیگری از این جلسه دکتر سید حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران، خاطر نشان کرد: با پیگیری و همکاری های اجرا شده، هیأت نظارت استان تشکیل شد. در حال حاضر دبیرخانه و اعضای هیأت تعیین و احکام آنها صادر شده است.

دکتر محمد علی شاه حسینی، دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف استان تهران نیز ضمن ارائه گزارش و معرفی هیأت ناتک گفت: هر هیأت استانی دارای اعضای حقوقی و حقیقی است که پنج عضو حقوقی و شش تا هشت عضو حقیقی می توانند با این هیأت ها همکاری نمایند.

در ادامه دیگر اعضای حاضر در جلسه و نمایندگان دانشگاه های استان تهران به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در زمینه های مختلف پرداختند و از مجموع پنج کارگروه، هیأت نظارت سه کارگروه مؤسسات آموزش عالی آزاد، غیر انتفاعی و الکترونیک؛ کارگروه دانشگاه های پیغام نور، فرهنگیان و فنی و حرفه ای و کارگروه مؤسسات پژوهشی و فناوری تشکیل و اعضای آن تعیین شد.

به گزارش مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزرات علوم، نخستین جلسه هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف استان تهران به میزبانی دانشگاه تهران و با حضور دکتر زکائی رئیس مرکز ناتک وزارت علوم، دکتر نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، معاونان مرکز ناتک، دکتر حسینی معاون آموزشی دانشگاه و سایر اعضای هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان تهران برگزار گردید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37226

به "نظارت بر دانشگاه ها و مراکز آموش عالی استان تهران باید در اولویت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر دانشگاه ها و مراکز آموش عالی استان تهران باید در اولویت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید