نمایشگاه روزهای سبز هرمزگان آغاز به کار کرد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: نمایشگاه روزهای سبز هرمزگان در بخش های کشاورزی، صنایع غذایی، شیلاتی و آبزیان با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن هرمزگان مشاوران استاندار، مدیران اجرائی استان و معاون سفارت قزاقستان، رایزن بازرگانی عراق و نماینده دفتر تجاری عمان افتتاح شد.

نمایشگاه روزهای سبز هرمزگان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس، شیرعلی زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: برپایی نمایشگاه های تخصصی بعنوان یکی از کانال های معرفی کالاهای تولید شده و انتقال تکنولوژی در دنیا محسوب می شود و می تواند نقش موثری در فرایند توسعه صادرات غیر نفتی داشته باشد.

وی اضافه کرد: شرایط خاص و متفاوت آب و هوایی، هرمزگان را به یکی از استان های مستعد کشور در تولید محصولات خارج از فصل برای کشت و تولید بخش مهمی از محصول سبزی وصیفی شامل گوجه فرنگی، خیار، بادمجان، هندوانه، فلفل و سیب زمینی و محصولات باغی کشور را فراهم نموده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به مجاورت استان هرمزگان به دریا اشاره کرد و گفت: محصولات شیلاتی در استان هرمزگان از رونق بالایی برخوردار است و در این زمینه سرمایه گذاری های بسیار خوبی اجرا شده، بصورتی که مزارع پرورش میگو توانسته صادرات محصولات خود را به کشورهای آسیایی و اروپایی گسترش دهند.

شیرعلی زاده صادرات ایران را به کشور عراق در سال 91 را بیش از 6 میلیارد دلار و میزان واردات از کشور عراق را 82 میلیون دلار اظهار داشت و درباره صادرات محصولات از هرمزگان به کشور قزاقستان، بیان نمود: در سال گذشته میزان صادرات به این کشور 130میلیون دلار و میزان واردات از این کشور 180میلیون دلار بوده است.

ب

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40993

به "نمایشگاه روزهای سبز هرمزگان آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه روزهای سبز هرمزگان آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید