واکنش عجیب سفارت آمریکا به خبر بیماری باغچلی

به گزارش مجله سرگرمی، سفارت آمریکا در ترکیه٬ یک پیغام تویتری را لایک کرد که در آن٬ احتمال مرگ زودهنگام دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی٬ مطرح شده بود.

واکنش عجیب سفارت آمریکا به خبر بیماری باغچلی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران٬ دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی در روزهای اخیر در بستر بیماری افتاده و دچار مسائل تنفسی شده است.

شب گذشته٬ یکی از افراد فراری شبکه فتح الله گولن٬ پیغامی به این مضمون منتشر کرد: تبریک به تمام خلق های ترکیه! به زودی سیاست ترکیه دوران بدون باغچلی را تجربه خواهد نمود. سفارت آمریکا در ترکیه٬ از نخستین کاربران توییتر بود که این پیغام را اصطلاحاً لایک کرد و همین مساله موجب آن شد که حزب حرکت ملی٬ سریعاً به اقدام سفارت آمریکا واکنش نشان دهد.

فخرالدین آلتون رئیس بخش اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری ترکیه نیز به اقدام سفارت آمریکا واکنش نشان داده و آن را محکوم کرد.

به همین دلیل٬ سفارت ترکیه با انتشار پیغام جدیدی اعلام نمود: در لایک پیغام مزبور از سوی ما اشتباه اتفاق افتاده و به شدت از چنین اقدامی پشیمان هستیم و ضمن اعلام عذرخواهی٬ حاضریم خطای خود را جبران کنیم.

دولت باغچلی که در ائتلاف جمهور٬ از اردوغان و حزب عدالت و توسعه حمایت کرده٬ در سالیان اخیر٬ نقش مهمی در پیروزی های حزب حاکم ترکیه ایفا کرده٬ رهبر مهم ترین حزب و جریان ملی گرایی در ترکیه است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49739

به "واکنش عجیب سفارت آمریکا به خبر بیماری باغچلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عجیب سفارت آمریکا به خبر بیماری باغچلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید