ورود خط 7 متروی تهران به نمایشگاه بین المللی

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران اعلام نمود: با پیگیری های اجرا شده در آینده نزدیک مقدمات ورود خط هفت متروی تهران به نمایشگاه دائمی و بین المللی پایتخت فراهم خواهد شد.

ورود خط 7 متروی تهران به نمایشگاه بین المللی

بهمن حسین زاده در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین مسائلی که در طول سال های گذشته محل ابهام بوده، موضوع ترافیک در محدوده اطراف نمایشگاه بین المللی تهران است و با توجه به نرسیدن مترو به این نمایشگاه، همیشه تعدادی کوشش نموده اند کارایی این مجموعه مهم را زیر سوال ببرند.

وی ادامه داد: برای عبور از این نقدها مذاکرات خوبی با شهرداری و شورای شهر تهران اجرا شده تا بتوانیم از خط هفت مترو ایستگاهی به نمایشگاه بین المللی بیاوریم و به این ترتیب یک تنوع مهم به نحوه دسترسی شهروندان به محل اصلی نمایشگاه اضافه گردد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران درباره آخرین وضعیت پیگیری این طرح نیز اظهار کرد: طبق برنامه ریزی ما ظرف روزهای آینده مصوبه شورای ترافیک در این زمینه نهایی خواهد شد و سپس کار می تواند وارد مراحل اجرایی گردد. طبق برنامه ریزی اجرا شده یک مجتمع ایستگاهی در نمایشگاه طراحی خواهد شد تا با استفاده از مزیت های مالی آن هزینه ارائه این امکانات جدید نیز تأمین گردد.

حسین زاده با بیان این که باید به نمایشگاه بین المللی تهران به عنوان یک برند ملی و دنیای نگاه گردد، شرح داد: این نمایشگاه حدود 50 سال قدمت دارد و در بسیاری از کشورهای دنیا و همچنین در حوزه صنعت نمایشگاهی به عنوان یک برند ایرانی شناخته می گردد. از این رو نه تنها نمی توان به محدود کردنش فکر کرد که حتی باید شرایط را برای توسعه و معرفی بیشتر این زیرساخت مهم آماده کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران اضافه نمود: در سال های گذشته برخی نگاه ها وجود داشت که نمایشگاه ظرفیت برنامه های پرمخاطب را ندارد و حتی در این زمینه مجموعه ای مانند شهر آفتاب افتتاح شد. ما با مجموعه های دیگر مسئله ای نداریم، اما معتقد هستیم ظرفیت فعلی نمایشگاه می تواند در حوزه های تخصصی و صنعتی بهره مندی بالایی داشته باشد.

وی به برنامه ریزی جدی برای استفاده از ظرفیت اقتصادهای دانش بنیان اشاره نمود و ادامه داد: امروز بخش قابل توجهی از بار مالی دنیا بر دوش اقتصادهای دانش بنیان و فناوری های نوین دنیای است. در ایران نیز این شرکت ها توانسته اند نفوذ خود را افزایش داده و سهم قابل توجهی داشته باشند. از این رو در صنعت نمایشگاه استفاده از ظرفیت های آنها اهمیت زیادی دارد.

حسین زاده ادامه داد: در ماه های گذشته ما تفاهم نامه هایی با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری داشتیم و حتی بنا شد در قالب این تفاهم نامه تخفیفی 50 درصدی به شرکت های دانش بنیان ارائه گردد که امیدواریم تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اهمیت صنعت نمایشگاهی در عرصه اقتصاد بین المللی تاکید نمود: اگر ایران میخواهد صادرات را گسترش دهد باید به صنعت نمایشگاه به شکل جدی فکر کند، زیرا نمایشگاه مقدمه ای برای معرفی محصولات و سپس عرضه آنها به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران ادامه داد: در این زمینه ما با 13 کشور مذاکرات جدی داشتیم و برای ایران، کشورهای همسایه و کشورهایی همچون هند و چین در مرحله نخست اولویت قرار دارند. ما در ماه های گذشته مذاکرات گسترده ای با بسیاری از این کشورها داشتیم و امیدواریم در آینده نه چندان دور شرایط برای برگزاری نمایشگاه های جدید و استفاده از این صنعت فراهم گردد.

وی صنعت نمایشگاهی را یکی از اصلی ترین صنایع اشتغال زا در اقتصاد دانست و گفت: برای برگزاری هر نمایشگاه تعداد قابل توجهی شغل جدید شکل می گیرد. از این رو با توسعه فعالیت ها در این حوزه هم امکان نمایش دستاوردهای مالی ایران فراهم می گردد و هم در حوزه اشتغال اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد. ما در این زمینه نمایشگاه صنعت نمایشگاهی را برگزار نموده ایم و سال آینده نیز این نمایشگاه در سطحی بین المللی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران اعلام کرد: کوشش ما این است که با به وجود آوردن انتخاب ها و گزینه های جدید به این صنعت رونق بدهیم. برای مثال استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان برای برگزاری نمایشگاه های جدید یا به وجود آمدن امکاناتی همچون گمرک نمایشگاهی مسائلی است که در ماه های گذشته پیگیری شده و امیدواریم در آینده نه چندان دور تأثیر خود را در افزایش بهره وری و بهره گیری اقتصاد ایران از این حوزه مهم نشان دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16012

به "ورود خط 7 متروی تهران به نمایشگاه بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود خط 7 متروی تهران به نمایشگاه بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید