چاقی احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد گفت، چاقی یکی از عواملی است که شانس ابتلا به انواع سرطان ها را بیشتر می نماید و در نتیجه، جوامع ماشینی امروز بیشتر از سایر جوامع درگیر سرطان شده اند.

چاقی احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش روز سه شنبه انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران، دکتر حسن طاهری در آستانه برگزاری کمیته کشوری هفته سلامت گوارش گفت: عدم تحرک، استرس و سبک غذایی ناسالم، از دیگر عوامل ابتلا به سرطان به شمار می رود. بنابراین با فعالیت فیزیکی و استفاده از مواد غذایی سالم می توان ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه مصرف میوه و سبزیجات در پیشگیری از ابتلا به سرطان های گوارش بسیار موثر است، گفت: چاقی، عدم تحرک، استرس و مصرف مواد غذایی ناسالم از عوامل دخیل در بروز سرطان است.

طاهری با اشاره به اینکه سرطان به طور کلی علاج خاصی ندارد، گفت: البته اگر سرطان در مرحله ابتدایی شناسایی گردد، درمان آن مشکل و پیچیده نخواهد بود و می توان راحت تر با این بیماری مقابله کرد.

وی در ارتباط با مصرف مواد غذایی سالم گفت: نمک، قند و چربی در مواد غذایی در صورتی که زیاد استفاده گردد، شانس سرطان و ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را مضاعف می نماید. این در حالی است که مصرف مواد غذایی حاوی فیبر همچون سبزیجات و میوه ها در پیشگیری از سرطان موثر است.

علمی ** 1201 **1485

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24800

به "چاقی احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاقی احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید