چرا باید زود شام بخوریم؟

به گزارش مجله سرگرمی، شاید از فواید زود شام خوردن اطلاع نداشته باشید در ادامه با فواید آن آشنا شوید و سعی کنید شام را اول شب میل کنید.

چرا باید زود شام بخوریم؟

به گزارش گروه وبگردی خبرنگاران؛ شب حتما غذا بخورید، اگر چه مقدار کمی نان باشد زیرا باعث قوت جسم می گرددامام رضا(ع) در روایتی می فرمایند غذا خوردن در شروع شب باعث آرامش و خواب خوش می گردد و همچنین ایشان در حدیثی دیگر از نخوردن شام نهی نموده و فرموده اند: شب حتما غذا بخورید، اگر چه مقدار کمی نان باشد زیرا باعث قوت جسم می گردد.

بیشتربخوانید :شام بخوریم یا نخوریم؟

مقایسه سبک زندگی امروز با گذشته بسیار متفاوت است؛ آسایش و آرامش کنونی زندگی ما در گروی امکاناتی است که مبتنی بر سبک زندگی غربی شکل گرفته است و می توان گفت این سبک زندگی زاویه دید ما را نسبت به زندگی تغییر داده است.

ما نتوانسته ایم مدرنیته را متناسب با سبک زندگی خودمان تعریف کنیم و همین مسئله موجب شده که در بسیاری از کشورهای آسیایی به علت کنار گذاشتن سبک زندگی سنتی خودشان، دچار بیماری های روحی و جسمانی شوند.

در جامعه امروز ما نیز سبک زندگی ایرانی، اسلامی که برگرفته از حیات طیبه اسلامی و مبتنی بر توجه به احادیث و آموزه های دینی است، نادیده گرفته و همین مسئله باعث بروز بیماری های جسمی و روحی در بدن می گردد که بسیاری از این مسائل مربوط به تغذیه انسان می گردد.

امام رضا(ع) می فرماید تدبیر عاقلانه در خوردن و آشامیدن باعث افزایش طول عمر می گردد و افرادی که تغذیه مناسب داشته باشند، نه تنها پیر و ناتوان نمی شوند بلکه هر چه در امتداد زمان جلوتر بروند، نیروی صحت و عافیت آن ها بیشتر می گردد.

امام رضا(ع) همچنین در روایتی دیگر می فرمایند غذا خوردن در شروع شب باعث آرامش خواب خوش می گردد و همچنین ایشان در حدیثی دیگر از نخوردن شام نهی نموده اند و فرموده اند: شب حتما غذا بخورید، اگر چه مقدار کمی نان باشد زیرا باعث قوت جسم می گردد.

منبع: شفاآنلاین

فواید زود شام خوردن برای بدن

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5538

به "چرا باید زود شام بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید زود شام بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید