گرسنگی و محاصره ابزار آل سعود علیه ملت یمن شده اند

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت حقوق بشر یمن توقیف کشتی های نفت را جنایت جنگی دانست و گفت که ائتلاف سعودی از محاصره به عنوان ابزار جنگ بهره می برد.

گرسنگی و محاصره ابزار آل سعود علیه ملت یمن شده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طلعت الشرجبی سخنگوی وزارت حقوق بشر یمن، گفت که اقدامات ائتلاف سعودی و توقیف کشتی های نفت یک نوع جنایت جنگی است.

او در گفتگو با وبگاه المسیره، گفت که کارشناسان بین المللی تأ کید دارند که دشمن سعودی از گرسنگی دادن و محاصره به عنوان ابزار جنگی استفاده می کند و سازمان ملل به خوبی از اثرات محاصره شهروندان و تأثیراتی که بر خدمات عمومی و سلامت و محیط زیست می گذارد، آگاه هستند.

سخنگوی وزارت حقوق بشر یمن تأکید کرد که به موجب توافق استکهلم سوئد، سازمان ملل بر بندر الحدیده نظارت دارد و بنابراین این محاصره هیچ توجیهی ندارد.

ائتلاف سعودی تا کنون نه کشتی حامل سوخت را در سواحل یمن توقیف کرده و مانع حرکت آن ها به سمت بنادر شده است. به گفته وزارت نفت یمن، ائتلاف سعودی نزدیک به دو ماه است که اجازه پهلو دریافت هیچ کشتی حامل سوخت در بنادر یمن را نداده است.

وزارت بهداشت یمن روز جمعه گذشته منع ورود سوخت به یمن را به مثابه حکم اعدام حداقل صد ها هزار نفر از بیماران دانست و خاطرنشان کرد که عدم رسیدن سوخت موجب از کار افتادن مولد های تولید برق برای بیمارستان ها می شود. شرکت نفت یمن نیز به سازمان ملل هشدار داده است که کمبود سوخت، یمن را در آستانه فاجعه انسانی قرار داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50225

به "گرسنگی و محاصره ابزار آل سعود علیه ملت یمن شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرسنگی و محاصره ابزار آل سعود علیه ملت یمن شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید